origo.hu
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál
Vadászterület. A 2001. szeptember 11-i merényletek után visszaestek a közel-keleti befektetők tőkeelhelyezései az Egyesült Államokban, de már 2004-re viszszatért a bizalom irányukban. Két évre rá már rendszeresen cikkeztek az amerikai újságok arról, hogy egyre több jellegzetes amerikai épületet vásárolnak meg a hitelből élő amerikai cégektől az olajból meggazdagodott arab vállalkozók. Jellemző, hogy a befektetési tanácsokat adó American Banker szakfolyóirat is dubai kézben van.
Szaúd-Arábia húsznapnyi olajbevételéből megszerezheti az autógyártó óriásokat. A cégek megvásárlása adja magát, hiszen az autókhoz az üzemanyagot is a szaúdiak szállítják Amerikába, így nem lenne meglepő, ha szaúdi tulajdonú benzinkutak jelennének meg a tengerentúlon. A nagy kérdés inkább az, hogy Amerika megengedheti-e magának azt a blamázst, hogy a nemzeti szimbólumnak is tekinthető detroiti autóvállalatok külföldi, különösen arab kézbe kerüljenek. A döntéshez kongresszusi felhatalmazás szükséges, és ez már egyszer megakadályozta, hogy egy, az Egyesült Arab Emírségekből jött vállalkozás átvegye hat amerikai kikötő üzemeltetését.
A másik oldalról nézve ugyan nagy meglepetés lenne, ha szaúdi kézbe kerülne a motorváros, de üzletileg nem feltétlenül érné meg. A cégek azért is kerültek ilyen helyzetbe, mert világszerte csökken az autóik iránti kereslet, munkaerő-politikájuk pedig korszerűtlen és drága. Az amerikai piacon egyre népszerűbbek az ázsiai és európai autók, szakértők szerint azonban a GM összeomlása az egész világon megrengetné az autógyártást. Az amerikaiak megrendelései hiányában az alkatrészek gyártóinak egy része bezárhatná a kapukat, a többi autógyártó pedig csak nehezen és drágán tudná megszerezni a szükséges eszközöket kocsijaihoz. Azaz az amerikaiak életben tartása mindenkinek érdeke, ám a kongresszusi szavazás csak decemberben várható, a pénzre pedig most lenne égető szüksége a három nagynak (GM, Ford, Chrysler), közülük is leginkább a General Motorsnak.
Ha Detroit nem is válik azonnal arab felségterületté, Washingtonnak megoldást kell találnia a roskadozó cég megmentésére, hiszen hárommillió munkahely került veszélybe. Lehetőséget jelent a cég egyes autómárkáinak eladása. A Hummer iránt máris érdeklődnek, mégpedig az öböltérségből. Nehezen fogják tudni megállítani a bőséges tartalékokkal rendelkező arab üzletembereket a fizetésképtelen amerikai cégek. Az előretörés szimbóluma lehetne, hogy nyár óta a két jellegzetes New York-i épület, a General Motorsról és a Chryslerről elnevezett felhőkarcoló is az Egyesült Arab Emírségek befektetőinek tulajdonába került.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál
Rácz Andriska, a szakértő
Dubaji csoki: Gábor, a házi pék megmutatta, hogyan készül
Kerkez egyértelmű jelet küldött: Rossi dörzsölheti a tenyerét, ez a válogatottra is hatással lesz
Gulácsi Péter bevallotta, szakítania kellett kedvencével
Tűzszünetről születhetett megállapodás
Hanzel Henrik Vogel Evelinnek: „Hozzád nyúlt a Péter?” „Fizikálisan bántott téged?” + hangfelvétel
A dubaji csoki meghódította a karácsonyi vásárt, már ezt is keresik, nem csak a bejglit
Egy demens vénember jól szórakozik
A románok kiakadtak a Hunyadi-sorozaton, történész tette helyre őket
Görögország a magyar csatár lábai előtt hever – Öt meccsen négy gól a termése, még a végén Marco Rossi is felfedezi
Újabb hanganyag: pénzügyi káosz a Tiszánál, Magyar két kézzel szórja a milliókat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.