Jogellenes visszautasítás

Még mindig előfordul, hogy a betegtől megtagadják az orvosi ellátást, mert az Országos Egészségbiztosítási Pénztár adatbázisa szerint az illetőnek rendezetlen a biztosítotti jogviszonya. Ez azonban jogellenes, hiszen ilyen esetben is jár a térítésmentes kezelés.

2009. 02. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem javul a helyzet. Nem javult az utóbbi két évben a vidék gyógyszerellátása – mondta a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöke tegnapi miskolci sajtótájékoztatóján. Horváth Tamás (képünkön) úgy vélekedett, hogy a két évvel ezelőtt bevezetett gyógyszer-gazdaságossági törvény nem hozta meg a várt eredményeket. Hozzátette: új patikák szinte kizárólag a nagy forgalmú helyeken létesültek, a kistelepüléseken viszont, ahol valóban szükség volna rájuk, nem. A kamarai elnök megállapította, hogy a gyógyszertárláncok terjeszkedése nagy ütemben folyik. (MTI)


Rendszeresen érkeznek olyan esetekről jelzések, hogy megtagadják a betegektől az orvosi ellátást, de szó sincs arról, hogy ez tömeges jelenség volna – tájékoztatta lapunkat az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) sajtóosztálya. Legutóbb akkor értesültek ilyen esetekről, amikor az informatikai rendszer meghibásodott, és sokan tévesen kaptak piros lámpát, azaz arról szóló jelzést, hogy rendezetlen a jogviszonyuk.
A sajtóosztály azt közölte lapunkkal, hogy többször felhívták az egészségügyi szolgáltatók figyelmét arra, hogy ez az eljárás jogszabálysértő. A kötelező egészségbiztosítás ellátásait leíró törvény végrehajtásáról szóló kormányrendelet ugyanis kimondja: az ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti. A beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket támogatással kell kiadni. Függetlenül attól, hogy a jogviszony-ellenőrzés során piros vagy zöld lámpa jelenik meg, az OEP a ténylegesen elvégzett ellátásokat finanszírozza, az egészségügyi szolgáltatónak megtéríti, tehát a beteget hátrány a jogviszony-ellenőrzés eredménye miatt nem érheti. Ha az egészségügyi szolgáltató nem eszerint járt el, akkor azzal jogszabályt sért. Ebben az esetben a beteg a nem jogszabályszerű eljárás miatt a szolgáltatóhoz vagy az Egészségbiztosítási Felügyelethez fordulhat – közölték az OEP-nél.
Az Egészségbiztosítási Felügyeletnél többen érdeklődtek ilyen ügyekben, de a részleteket is feltáró, azaz kivizsgálható bejelentés nem érkezett – mondták a sajtóosztályon. Az APEH tavaly őszi összegzése szerint 2008 februárjában az OEP-től 134 ezer magánszemély adatait kapták meg, hogy tisztázzák egészségbiztosítási jogviszonyukat. Azóta ezek egy részénél maga az érintett vagy munkáltatója tisztázta a helyzetet, s ha kellett, eljuttatta a a megfelelő igazolásokat az adóhatósághoz. Sokakat azonban nem is tudtak azonosítani. Több tízezer embernél ellenőrzést kezdett az APEH, többek között azt vizsgálva, hogy eleget tettek-e járulékfizetési kötelezettségüknek.
Lapunkat az APEH sajtóosztályánál arról tájékoztatták, hogy az ellenőrzések eredményéről hamarosan elkészül az új összegzés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.