Teológiáról az operaszínpadra

Nem mindennapi hivatásokat párosít Kun Ágnes Anna: református lelkészként végzett, egy ideje azonban az operaszínpadnak él. Az elődöntős fiatal mezzoszoprán lapunknak az Operaliáról, terveiről és arról beszélt, hogy azért sem izgul, mert a sikerek és a kudarcok egyaránt akkor érik az embert, amikor annak van a megfelelő ideje.

2009. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyar versenyzőknek is drukkolhatunk szombattól Pécsett Placido Domingo Operaliáján, a világ egyik legrangosabb énekversenyén: elsőként Kun Ágnes Anna jutott be az elődöntőbe, ahol ott lesz Simon Brigitta és Gál Máté is. Itt összesen 48-an mérhetik össze a tudásukat, 24-en jutnak a középdöntőbe, 12-en pedig a budapesti Operaházban rendezett döntőben versenghetnek a komoly pénzjutalommal és szerződésekkel járó díjakért.
Amikor találkozunk, szinte meglep Kun Ágnes Anna. Semmi „művészkedés”, semmi mesterkéltség: egy teljesen természetes és végtelenül szerény fiatal lány ül velem szemben, akiről ráadásul az első percekben kiderül, hogy a Károli Gáspár Református Egyetemen végzett református lelkészként, és éppen a teológiai doktori disszertációját írja. Magát az éneklést is az egyháznak köszönheti, a debreceni kántorképzőben ugyanis Karasszon Dezső kötelezővé tette a hangképzést, és egy ilyen alkalmon „szúrták ki” különleges adottságát. Így került Schulz Katalinhoz, aki aztán felkészítette a Zeneakadémiára, ahova a teológia befejezése után jelentkezett, és ahol Pászthy Júlia növendékeként diplomázott tavaly. (Lelkész-operaénekesről magán kívül még egy finnről tud.)
Az, hogy énekhangja nem átlagos még az énekesek között sem, hamar kiderült: három éve ő vitte el az első díjat a Simándi-énekversenyen, idén pedig Fischer Annie-ösztöndíjban részesült. Szerepei is bőven akadnak, jelenleg a Nemzeti Színházban Valló Péter rendezésében az Atáliában játszik, a Belcanto operatársulattal Mozart Cosí fan tutte című operájában Doratellát alakította, Arthur Sullivan A Mikádó című darabjában, Balázs Zoltán rendezésében is fellépett, illetve a hét elején érkezett haza Szombathelyről, ahol a Bartók-fesztivál A kékszakállú herceg várával foglalkozó kurzusán Juditot énekelhette. – Judit életem nagy szerepálma, remélem, hogy egyszer igazi rendezésben is elénekelhetem – mondja a fiatal mezzoszoprán, akit nemrég kért fel a Szombathelyi Savaria Zenekar Haydn A patikus című operájához, amelyet a következő évadban mutatnak majd be.
Amikor arról kérdezem, miért jelentkezett az Operaliára, meglepő választ kapok: nem készült rá tudatosan. A Nemzetiben egy próbán véletlenül értesült arról, hogy másnap van a jelentkezési határidő. – Mondták, hogy most már úgysem tudom elküldeni, mert nincs anyagom. Nekem viszont volt, mivel nem sokkal korábban külföldi lehetőségek után kutatva készítettem felvételeket, amik pont megfeleltek a kiírásnak – meséli Kun Ágnes Anna, aki az utolsó percben küldte be a jelentkezését, mégis sikerrel járt. – Amikor elmentem a 2006-os Simándi-versenyre, amit megnyertem, nem vártam semmit, csak azért jelentkeztem, hogy megméressem magam, hol tartok a pályatársaimhoz képest. Most is ugyanezzel a lelkülettel megyek, olyan vágyaim persze vannak, hogy jó lenne, ha egy-egy szereplehetőség utolérne, hiszen erre a versenyre nagyon sok impresszárió és szakmabeli figyel, de már attól is boldog vagyok, hogy bekerültem a 48 elődöntős közé. A versenyeknek végül is az a lényege, hogy az ember neve forogjon a köztudatban – mondja, majd hozzáteszi: azért sem izgul, mert tudja, a sikerek és a kudarcok egyaránt akkor érik az embert, amikor annak van a megfelelő ideje.
A fiatal mezzoszoprán Rossini Olasz nő Algírban című operájából Isabella Cruda sorte! című áriáját, Jules Massenet Wertheréből Charlotte nagyáriáját, Bernstein Candide-jából az öregasszony tangóáriáját, valamint Carmen Habanéráját viszi az Operaliára. – Ez utóbbi merész választás volt részemről, hiszen a kedvenc operafilmem a Placido Domingo–Julia Migenes-Johnson-féle Carmen, úgyhogy Domingo biztos hallotta már ezt az áriát néhány nagyon jó énekessel – meséli Kun Ágnes Anna, aki idén egy másik nagy zenei versenyre, a Concours de Geneve-re is bejutott, ahol a 35 elődöntős között szintén lesz másik magyar versenyző, a basszista Cser Krisztián.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.