Már olvasható a MÁV-Start honlapján a jövő vasárnap életbe lépő menetrend. A vasúti közszolgáltatás jövő évi programja meglepően sokat változott az utolsó hetekben. A már-már szimbolikus gesztusként szünetelő huszonkilenc és fél mellékvonal mellett számos közérzetjavító intézkedés került be a táblázatokba. Így például Baja és Szekszárd térségében naponta közlekedik majd az intercity, és bevezetik az interrégió-vonatokat. Az is jó hír, hogy megmenekültek azok a megyeszékhelyeket a fővárossal öszszekötő járatok, amelyekről korábban elterjedt: busszal helyettesítik őket. Így Salgótarján, Eger, Szekszárd és Hódmezővásárhely nem marad kötött pályás összekötetés nélkül.
Időközben azonban mintha sutba dobta volna a szaktárca azt a törekvését, hogy megszüntesse a párhuzamosságokat. Erre Antali Károly szerint azért lenne szükség, hogy az adófizetők pénzén ne támogasson a kormányzat ugyanazon a vonalon vasúti és közúti kapacitásokat is. Vagyis a bezárásra ítélt vasúti járatok utasait autóbuszokkal szállítják el, de a buszjáratokat is le kívánták állítani olyan útvonalakon, ahol a vasúton kifizetődőbb a közlekedés. Példaként hangzott el a Budapest–Győr-viszonylat.
Az autóbuszos lobbi nyomására nemhogy leállították volna a meglévő buszjáratokat, de számos új viszonylatban jelentős közúti kapacitás megrendelésére készül a kormány. A lapunkat tájékoztató szakember arról beszélt, hogy a hamarosan nyilvánosságra kerülő Volán-menetrend szerint a korábban szüneteltetésre szánt vidéki nagyvárosokból naponta több tucat járat közlekedik majd a fővárosba és vissza. Az új igények kielégítésére nagyszámú új autóbusz forgalomba állítására lesz szükség. Informátorunk úgy számolt, hogy a pályázatot legalább 100 km/h végsebességre képes, háromtengelyes új buszokra írják ki, és ezeket a feltételeket – ismerve a Volán-társaságok pénzügyi helyzetét – csak magánbefektetők lesznek képesek teljesíteni. Mivel az OrangeWays önálló járatindítását nem merte megkockáztatni a kormány, ezért valószínűleg a Volánbusz alvállalkozóin – mint például a Kontakt-Busz és Color Tours Kft.-n – keresztül jutnak munkához a narancsosok és mások. Pletykák szerint az említett cégek kínai buszait gyártó vállalatot olyan magyar magánszemélyek vették meg, akik a Volánbusz menedzsmentje közelében lelhetők fel. Autóbuszos berkekben úgy tudják, hogy a háttérből offshore kapcsolatokon keresztül Lepp Gyula és Kóka János mozgatja a szálakat. Utóbbi sikertelenül törvényjavaslatot is benyújtott magáncégek prémiumjáratai engedélyezése érdekében.
Újabb kutatás mutat jelentős előnyt a Fidesz-KDNP-nek