Tanácsot is adott Balázs Péter cége

2010. 01. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megállapodás? Szóban már megegyezett a BKV menedzsmentje és a szakszervezeti vezetők a kollektív szerződésről – érkezett a hír lapzártánkkor BKV-s forrásokból. Úgy tudjuk, késő este elkezdték a dokumentum szövegezését. Arról, hogy milyen formában kárpótolják a bérletes utasokat a hatnapos sztrájk miatt, tegnap nem született végleges döntés. Tárgyaltak különböző változatokról, de azokat a fővárosi önkormányzattal is egyeztetniük kell. Az Index tegnap adta hírül, hogy 2011-ig szól az a szerződés, amely szerint a BKV néhány hónappal a 2008. áprilisi sztrájk után jutányos áron bérbe adta bérbuszflottájának egyik luxus, 9900-as Volvóját az egyik sztrájkoló buszos szakszervezetnek. A Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezet a büfével, vécével, audio-video rendszerrel, klímával felszerelt buszért havonta 130 ezer forint plusz áfát fizet. Az érdekképviselet öt nap alatt, vidéki fuvarokkal két és fél nap alatt megkeresi a BKV-nak fizetendő bérleti díjat. A szerződés további érdekessége, hogy az egyébként lízingelt busz üzemeltetői jogát a BKV fenntartotta, azaz a lízingdíjtól kezdve a biztosításokig fizet mindent, még a tárolást is. Az Index tudomása szerint egy 2009-es évre szóló célvizsgálat alapján a BKV nem fizetett rá az üzletre: a szakszervezettől kapott bérleti díj nagyjából fedezte a cég busszal kapcsolatos költségeit. (MN)


Szerződésben állt a BKV-hoz tartozó DBR Metró Projektigazgatósággal Balázs Péter külügyminiszter családi cége – tudta meg lapunk. Az Univ-Plus Tudományos és Üzleti Tanácsadó Bt. összesen másfél millió forintot kapott 2008 szeptemberében a DBR-től azért, hogy előkészítse a 4-es metró projektjének brüsszeli bemutatóját, illetve hogy a cég képviselője kiutazzon Strasbourgba, és ott tárgyaljon az Európai Unió közlekedési biztosával.
Az Univ-Plus Bt.-nek a külügyminiszter a százszázalékos tulajdonosa, de abban kültagként szerepet vállal egy családtagja is. A társaságnak a Főpolgármesteri Hivatal illetékes képviselőivel is konzultálnia kellett. A DBR és az Univ-Plus szerződésére a 4-es metró tavaly decemberben lemondott ellenőrző mérnökének, Jávor Péternek a jelentése is kitért, és azt furcsának minősítette. Egyes vélemények szerint ugyanis ezeket a feladatokat a DBR Metró Projektigazgatóság házon belül is el tudta volna végeztetni, ráadásul amúgy is naponta egyeztet egymással a hivatal és a projektigazgatóság.
Tény, hogy Balázs Péter 2008 szeptemberében még nem volt külügyminiszter. Vagyonnyilatkozatában maga a tárcavezető is megemlíti, hogy az Univ-Plus Kft.-nek ő a tulajdonosa. Balázs Péter egyébként miniszteri kinevezése előtt a Párizs–Pozsony transzeurópai vasútvonal Európai Bizottság által kinevezett koordinátora volt. Vagyis otthonosan mozgott a közösségi közlekedés témakörében, és jó kapcsolatokat ápolt az illetékes uniós vezetőkkel is. Ezt a kapcsolati tőkét használta ki aztán, amikor a 4-es metró EU-projektként való elfogadtatásáért lobbizott.
Lapzártánkig sem a Budapesti Közlekedési Vállalattól, sem a Külügyminisztériumtól nem kaptunk választ kérdéseinkre.

A csúszásról. Klados Gusztáv a Klubrádióban nyilatkozott a 4-es metró csúszásának okáról. A projektvezető megerősítette Tarlós István (Fidesz) azon nyilatkozatát, miszerint a metrókocsikat és az irányítórendszert két külön cégtől rendelték meg, és a szerződések nem tartalmazták azt, hogy a kettőnek kompatibilisnek kell lennie egymással. Klados „nem tudja”, miért nem került bele feltételként ez a szerződésekbe, de szerinte így olcsóbb lesz. Az összehangolásra megpróbálnak szakembereket szerződtetni. (MN)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.