Lehet virtuális képeslapot küldeni a szentatyának a Facebook internetes közösségi oldalon, a szolgáltatás segítségével pedig követhetik az egyházfő útjait iPhone-juk segítségével. A Pope 2You (A pápa neked) nevű alkalmazás hírt ad a várható katolikus eseményekről, a fejlesztők rendszeresen küldik a pápa üzeneteit az örömhírről, s össze van kapcsolva a pápa YouTube-oldalával, amely rövid videók segítségével közvetíti a Szentszék híreit és álláspontját. A német pápától ugyanis korábban sem állt távol az internet, nemrég pedig felszólította a katolikus fiatalokat, hogy használják a világhálót felelősségteljesen, amely ugyan alkalmas az erőszak és a pornográfia közvetítésére, de ugyanígy az evangélium üzenetét is terjeszteni lehet vele. A vatikáni szolgáltatásokat papok is igénybe vehetik, így szintén az Apple okostelefonjára szánt iBreviary alkalmazással napi imákat tölthetnek le az egyház szolgái.
A kommunikációs stratégia is erre koncentrál, a szolgálatra. A pápát az egyház nem kívánja „celebbé” tenni, soha nem fog aláírni kis cetliket, nem a pápa áll a digitális szolgáltatások központjában, hanem az egyház. A pápának személyes oldala nincs a világhálón – bár rajongói oldala van, de azt nem a Vatikán indította, hiszen ő az egyház feje, de egyben a nagy közösség első számú szolgája is. A papok közül sokan reagáltak az üzenetre, és maguk is elindították saját oldalukat, mint Crescenzio Sepe bíboros, Nápoly püspöke, a hívek egy része pedig a „Nem bolondok, katolikusok vagyunk” nevű csoportba szerveződik. A főként fiatalokból álló közösséget amerikai papok indították, alapvető gondolataik is azt mutatják, a vallást lehet örömmel is megélni. A 131 ezer tagot számláló csoport által közzétett szöveg szerint „az általunk végzett köszöntő jelek nem csupán tiszteletet fejeznek ki, de rém vicces csinálni őket”, emellett „ha valaki a Csillagok háborújából idézi, hogy az Erő legyen veled, azonnal rávágod, hogy És a te lelkeddel”.
Benedek pápa elődje, II. János Pál idején indult meg a digitális forradalom a Vatikánban, aki sokszor használta a modern technika vívmányait, az ő idejében, 1995-ben indították el a Vatikán hivatalos oldalát, kezdték el a napi imaszolgálat küldését SMS-ben, s így történhetett, hogy 2005-ben a feliratkozott újságíróknak is e-mailben érkezett a hír a pápa haláláról. Az egyház a fiatalok felé való törekvését mutatja az a rendszeresen felemlegetett lehetőség, hogy az egyházi állam saját futballcsapatot alapít, amely részt vehet a nemzetközi kupaküzdelmekben és az olasz bajnokságban. Tarcisio Bertone bíboros ezt 2006-ban elvetette, ám a katolikus futballrajongók körében tartja magát a remény, hogy egyszer lesz egy egyházi együttes. Egy olasz tévéreklám is kihasználta a reménykedést, amelyben a paradicsomban játszanak a csapatok, a szöveg szerint: „A mennybéli mérkőzések különlegesek. Mindenki győztes, s a Vatikán mindig otthon játszik.”
Halálos tűz volt Csömenden