Áfával együtt több mint százmillió forintos kifizetéseknél, akárcsak korábban, hűtlen kezelés alapos gyanúja vetődhet fel, teljesítés nélkül vagy hiányos igazolásokkal – értesült lapunk. A feljelentésben két olyan szerződés is szerepel, amelyet a BKV Mátay Lászlónak, a Stop.hu internetes portál főszerkesztőjének a cégével, az FFVD Bt.-vel kötött még 2007-ben. Az első szerződést 2007. április 27-én kötötte az akkor még Antal Attila által vezetett közlekedési társaság a gyermeknapi „mosolyellenőr” akció, a másodikat 2007 szeptemberében a Normális közlekedésért kampány és egy tanévnyitó megszervezésére. A két szerződés közel 30 millió forintnyi közpénzt emésztett fel. Mátay Lászlónak Horváth Éva az élettársa, akit a napokban gyanúsítottként hallgattak ki, miután Hagyó Miklós (MSZP) volt főpolgármester-helyettes sajtósaként a BKV-tól is felvett fizetést, de azért a gyanú szerint semmilyen munkát nem végzett.
A dokumentumban szerepel a szintén gyanúsított volt vezérigazgató-helyetteshez, Regőczi Miklóshoz köthető szerződés a Média Megnet Kft.-vel, amely „kábeltelevízós felmérésért” 21,2 millió forintot kapott. A Római Teniszakadémia Center Kft. félmilliós juttatásért díszpáholy- és VIP-bérleteket, valamint reklámfelületet adott a BKV-nak.
A rendőrség a BKV-nál a sok milliárd forintos végkielégítések, tanácsadói szerződések miatt folytatott nyomozásokban eddig több mint 800 érintett személyt, 144 szerződést és 70 céget vizsgált.
Tegnap az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) ülésén a munkaadói oldal bejelentette: a sztrájktörvény módosítását kezdeményezi a múlt heti BKV-sztrájk után, amelynek során véleményük szerint visszaéltek a sztrájkjoggal. A kormány egy hónapon belül el is készítené a javaslatot, ám az érintett szakszervezetek szerint sztrájkjuk jogszerű volt, a kétharmados jogszabály változtatásánál pedig széles körű egyeztetést és a munkaadók visszaélési lehetőségeinek csökkentését követelik. Budafok– Tétény viszont csaknem 100 ezer forintot követel a BKV-tól és a fővárostól a sztrájk miatt, ugyanis a kerületi önkormányzat a munkabeszüntetés idején saját járműveivel szállította a városrész lakóit.
Sikeresnek értékelte a MÁV Cargónál szervezett tegnapi sztrájkot Mózes Tibor, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) vezető ügyvivője. Mózes elmondta, a csoportos létszámleépítés elleni tiltakozás ideje alatt a tehervonatok 90 százaléka nem közlekedett, munkabeszüntetésüket pedig más vasutas szakszervezetek, illetve szakszervezeten kívüli munkavállalók is támogatták. Gaskó István, a VDSZSZ elnökének tájékoztatása szerint a munkáltató a MÁV Cargo privatizációs szerződésében szereplő kötelezettsége ellenére a munkavállalók hat-hét százalékát, azaz kétszáz embert akar csoportos létszámleépítéssel elbocsátani azért, hogy a vontatási tevékenység bővítéséhez szükséges létszámot biztosíthassa.
Kihúzták az ötös lottót