Räikkönen túl a szarvashibákon

Első versenyén kis híján jávorszarvast gázolt, aztán hófalba hajtott, a másodikon pedig árokban kötött ki, miután hatszor pördült meg az autójával. Kimi Räikkönen azonban határozottan fejlődőképes a rali-vb mezőnyében – legutóbb Törökországban már ötödikként zárt –, és idén úgy is az egyik legjobban kereső Forma–1-es pilóta, hogy lelépett a száguldó cirkusz porondjáról.

2010. 05. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kevesen hitték, hogy a 2007-es világbajnoknak az idén nem jut pilótaülés a Forma–1-ben, ami persze az érintett döntése is. Mert igaz ugyan, hogy a Ferrari érvényes szerződése dacára kitette Kimi Räikkönen szűrét, a McLarenhez – ahol a maranellói kalandja előtt 2006-ig öt szezont lehúzott – visszatérhetett volna. Ám a wokingiak csak ötmillió eurós apanázst kínáltak fel, és a finn ezzel anyagilag kétségkívül rossz boltot csinált volna. Tudniillik a Ferrari abban az esetben „csak” tízmillió eurós lelépési pénzt fizetett volna neki, ha rivális csapathoz szerződik, így viszont, hogy kiszállt az F–1-ből, 17 milliót utalt át. A német Auto, Motor und Sport magazin szerint a mezőnyből ennél csak Fernando Alonso és Michael Schumacher tesz többet zsebre. A spanyolnak, akinek az érkezése miatt Räikkönennek mennie kellett, 25 milliót utal a Ferrari, a német legenda pedig 21-et kap a Mercedesnél.
Räikkönen sietett cáfolni, hogy a kétmilliós különbözet miatt esett kútba a szerződése, szerinte más volt a háttérben, konkrétumot azonban nem említett. Állítása szerint a Mercedeshez is mehetett volna, de végül egy régi álmát valóra váltva a rali-vb mezőnyéhez csatlakozott. Mégpedig a Red Bull támogatásával, és ez a kontraktus vélhetően visszautat is jelenthet számára a Forma–1-be, akár a Mercedes által csábított Sebastian Vettel, akár Mark Webber helyére.
A Jégember azonban egyelőre nem kívánkozik vissza, remekül érzi magát a Citroën Junior Team tagjaként. Bár kezdetben akadtak nehézségei a C4 WRC volánja mögött. A szezonnyitó svéd rali prológján a nyolcadik helye biztató volt, de utána az már rossz előjel lehetett, hogy majdnem elütött egy pályára tévedt jávorszarvast. Később beleszaladt egy hófalba, és a végelszámolásnál csak a 29. helyen kötött ki. A Mexikó-ralin még rosszabbul járt. Azt követően, hogy élete első aszfaltos szakaszán ötödik lett, leszaladt az útról, és a Citroënje hatszor pördült meg a tengelye körül, mielőtt egy árokban kötött ki. A jordán, majd a török ralit azonban már a pontszerzők között fejezte be, a nyolcadik, legutóbb pedig az ötödik helyen végzett. A vb-n a 14 pontjával a tizedik, s ugyan az éllovas Sébastien Loeb 93 egységnél jár, mégsem állíthatjuk, hogy beláthatatlan távolságra lenne a hatszoros világbajnok franciától. A török rali csaknem 360 kilométeres össztávján kevesebb mint hét perc hátrányt szedett össze vele szemben. „Ez azt mutatja, hogy jó úton haladunk” – szögezte le a minap Räikkönen. A finn ralin azért az úton nehogy szembe jöjjön egy hazai jávorszarvas.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.