Bár az új hajók egy részének folyamatban lévő építése kapcsán már egy ideje tudott volt, hogy azokat a fekete-tengeri flottának szánják, az orosz haditengerészet parancsnoka, Vlagyimir Viszockij a napokban erősítette meg, hogy hat Projekt 636 (NATO-zsargon szerint Kilo) osztályú, dízel-elektromos tengeralattjárót számukra gyártanak az elkövetkező években. A tervek szerint 2020-ig így – több, szintén építés alatt álló rakétás fregattal együtt – öszszesen 15 egységgel bővülhet a flotta, melynek jogi helyzete Dmitrij Medvegyev orosz és Viktor Janukovics ukrán elnök 2010. áprilisi megállapodásával 2042-ig rendeződött. A fekete-tengeri flottának jelenleg mindössze egyetlen tengeralattjárója van, mely még 1990-ben, a szovjet időszak legvégén állt szolgálatba. Az egyedi vízsugárhajtóművel rendelkező, B-871 hadrendi számú egységet 2004-ben – helyi szokás szerint – egy nagyvállalatról, a világelső gyémántbányájáról ismert jakutföldi Alroszáról nevezték el. A RIA Novosti hírügynökség szerint a hajó jelenleg Kalinyingrádban van javításon, miután júniusban a spanyolországi Cartagena kikötőjének közelében részt vett a NATO-val közös Bold Monarch tengeralattjáró-mentési gyakorlaton.
Nyilatkozatában Viszockij tengernagy emlékeztetett, hogy a fekete-tengeri flotta műveleti zónája kiterjed a Földközi-tengerre, és hajóinak képesnek kell lenniük kalózellenes bevetésekre is az Ádeni-öbölben.
Magyar Péternek és az RTL-nek már nem fontos az árvíz