Előreláthatólag decemberben zárja le a Budapest Airport (BA) privatizációjának júniusban megkezdett vizsgálatát a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi). A hivatal lapunkat arról tájékoztatta, hogy a vizsgálat nemcsak a repülőtér eladásával összefüggő szerződésekre, az azokban vállalt kötelezettségek teljesítésére terjed ki, hanem a privatizáció teljes folyamatára és körülményeire is. Elsősorban arra keresik a választ, érte-e kár az államot, és ha igen, mekkora.
A BA-t 2005-ben, az első Gyurcsány-kormány idején botrányos körülmények között játszotta át külföldi magánbefektetőknek a balliberális hatalom. A BA egy jól működő, dinamikusan fejlődő állami cég volt, amely például 2004-ben 30 milliárdos forgalom mellett 10 milliárd forint hasznot termelt az államnak.
A cég részvényeinek 75 százalék mínusz egy szavazatát, illetve a 75 évre szóló üzemeltetési jogot 465 milliárd forintért adták el a brit BAA International Ltd.-nek. Jellemző, hogy a befolyt vételárat Gyurcsányék nem fejlesztésekre, hanem a 2006-os országgyűlési választások előtti osztogatásokra szórták el.
A brit cégtől 2007-ben a német Hochtief építőipari konszern vezette konzorcium vette meg a BA-t és vele az üzemeltetési jogot. Idén júniusban a Hochtief százszázalékos tulajdonosa lett a reptéri cégnek, ugyanis a magyar állam – miután nem sikerült nagyobb tulajdonrészt szereznie a társaságban – élt opciós eladási jogával.
Ismert, a jobbikos Bertha Szilvia a napokban hűtlen kezelés gyanújával tett feljelentést a BA tevékenysége miatt. Szerinte ugyanis a magyar állam körülbelül hétmilliárd forinttól esett el amiatt, hogy eddig nem hívta le azokat a kötbéreket, amelyeket a munkavállalói jogok sorozatos megsértése miatt jogában állt volna.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját