Bocsánatot kellene kérnie a magyar hatóságoktól az Alstomnak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint, amiért a típusengedély elutasításakor alaptalanul kritizálták a hazai szabályozást. Ugyanis csütörtökön egy olyan közleményt adtak ki a BKV-val közösen, amelyben arról számoltak be, hogy változtattak a 2-es metróvonalra szánt szerelvények fékrendszerén, és „biztosították az üzemi fék üzemképességét áramszünet esetén is”, illetve „változtattak a főfék fölérendeltségén”. Dorner Lajos, a VEKE elnöke lapunknak úgy nyilatkozott: ezzel gyakorlatilag elismerték, hogy a vonat előzőleg nem volt fékezhető bizonyos esetekben, tehát „életveszélyes bóvlit akartak ránk sózni”. Ugyanakkor az Alstom korábban az „elavult magyar szabályokat és szakembereket” okolta a típusengedély elutasításáért – emlékeztetett a civil szervezet elnöke. Dorner szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság három alapvető változtatást vár el az Alstom-kocsik fékrendszerében, és ezek közül csak egyet akarnak átépítéssel rendezni, a másik kettőt tanúsítványokkal „papíroznák le”. A VEKE szerint még a BKV sem tudja, pontosan mi az, amiben az Alstom változtatna, és ezzel a közlekedési vállalat majd csak háromszáz nap múlva szembesül, ha egyáltalán a hatóság megadja az engedélyt.
Dorner Lajos kiemelte: ők továbbra is Tarlós István főpolgármester korábbi álláspontjával értenek egyet, amely nyomán szerződést bontottak a francia céggel. Hozzátette: feltűnő és egyben elgondolkodtató, hogy a fővárosi MSZP politikusai mennyire meg vannak elégedve az új Alstom-szerződéssel. Szerinte a francia cég újra zsarolóhelyzetbe került, hiszen ha most sem kapja meg a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire, elúszhat az uniós támogatás. A VEKE szerint új tender kiírása lenne a megoldás.
Üzentek Magyar Péternek: A gyermeknevelés és a gyermekvédelem nem politikai show-műsor