Karas Monika a kulturális bizottság meghívására adott számot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 2016. évi tevékenységéről szerdán. Az elnök a 24.hu munkatársát, Szalay Dánielt kritizálta, aki szerinte „jogi ismeretei hiányában írogatja ezeket a lejárató, vádaskodó cikkeit”. Leszögezte azt is: a hatóság minden alkalommal válaszolt az újságírónak. A 24.hu munkatársa úgy jött szóba, hogy Szabó Szabolcs, az Együtt képviselője több rádiófrekvencia-osztásról szóló pályázat kapcsán is tett fel kérdéseket, amelyekkel a portál is foglalkozott több alkalommal. „Sajnálatosnak tartom, hogy a képviselő úr a 24.hu újságírójának a teljes mértékben megalapozatlan anyagából dolgozott szinte szó szerint” – jegyezte meg Karas.
Az NMHH elnökének válaszaival Szabó Szabolcs egyáltalán nem volt elégedett. „Már elnézést, de egyetlen kérdésemre sem kaptam választ!” – jelezte felháborodását az ellenzéki politikus. Miután a vonatkozó szabályok szerint nem közbeszólással lehet jelezni a panaszt, Dúró Dóra, a bizottság elnöke fel is szólította a méltatlankodó képviselőt, hogy ne zavarja a bizottság ülését.
Az NMHH-t egyébként Szabó és Dúró is bírálta azért, mert mikor az RTL Klub egyesülni akart a Central Médiacsoporttal, azt szerintük a hatóság keményen kivizsgálta, ugyanezt viszont Andy Vajna és Mészáros Lőrinc érdekeltségei esetében nem tették meg. Karas ezt azzal magyarázta: a Central és az RTL összefonódása esetén a cél a teljes országos elérés lett volna, a megyei lapok piacán viszont a visszaszorulóban lévő írott sajtónak az országos eléréshez képest töredék az olvasószáma.
A kulturális bizottság ülésén Révész Máriusz kormánybiztos is beszámolt munkájáról, aki hivatalosan a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felel. „Amikor kineveztek engem, akkor több helyen mosolyogtak, hogy milyen feladatom van” – mondta. Egyebek közt arról beszélt, hogy sokat dolgoznak a civil kerékpáros-szervezetekkel közösen egy jövőbeli kreszmódosító csomagon, amely elfogadása valószínűleg a választás utáni időszakra marad. „Nem vagyok benne biztos, hogy most érdemes ebbe a felfokozott politikai légkörbe behozni” – jegyezte meg. Annyit azért elárult: szeretnék elérni, hogy mikor országúton előznek bicikliseket az autósok, akkor másfél méteres előzési oldaltávolságot kelljen tartaniuk, városban pedig ez a távolság egy méter legyen.