Újra meg kell tanulnunk a sorok között olvasni a hírekben. Vegyünk egy példát: a merényletek után Franciaország az ENSZ-hez fordult a terror elleni háború legitimációjáért, és az Európai Unióhoz katonai segítségért. Ebben a hírben leginkább az érdekes, hogy kihez nem fordult Franciaország: Amerikához és a NATO-hoz; de közvetve azt is leleplezi, hogy eddig ENSZ-felhatalmazás nélkül háborúzott a nyugati koalíció a Közel-Keleten. Az oroszok számára szintén fontos volt a nemzetközi jogi felhatalmazás, de ők arra hivatkoztak, hogy a máig törvényes szír kormány kért tőlük katonai segítséget. Most a franciáknak hirtelen ugyanúgy fontos lett a nemzetközi jogi legitimáció, ahogy az oroszoknak, akikhez a közel-keleti rendezést illetően diplomáciai és katonai téren is közeledtek, megtörve a nyugati koalíció tabuját, hogy Aszad rezsimjét (a sorok között olvasni tudónak: az orosz–iráni befolyást) fel kell számolni Szíriában. Franciaország egy formálódó új terrorellenes koalíció szervezőjeként lépett fel, és azzal, hogy nem akartak ENSZ-felhatalmazás nélkül beavatkozni, lényegében a korábbi orosz irányvonalat követik.
Drámai fordulat érzékelhető az európai erőviszonyok alakulásában, ennek kulcsa pedig a francia NATO-tagság meglehetősen kényes kérdése. 2007-ben, Nicolas Sarkozy elnöksége alatt tért vissza a francia hadsereg a NATO által integrált vezényleti rendszerébe, amelyből 1966-ban De Gaulle idején kiléptek. Aki pedig bizalmatlansági indítványt nyújtott be ez ellen, nem más, mint Francois Hollande, a jelenlegi elnök! A párizsi merényletek után egyébként pontosan azért jöhetett „logikusan” Bamako a terrorhírfolyamban, mert Hollande két éve csapatokat küldött Maliba, amivel hosszú idő után újra azt demonstrálta, hogy országa katonailag is nagyhatalomként lép fel a világban. Mindezek alapján nem lenne meglepő, ha Hollande újra kilépne a NATO integrált vezényleti rendszeréből, ez viszont a jelenlegi helyzetben a szervezet súlyosabb válságához vezethetne, mint De Gaulle kilépése idején.