„Ez valóban egyhetes?” – hangzik el a kérdés nap mint nap, másik autóból átszólva, parkolóban, benzinkútnál, hol gúnyos, hol pedig lelkes, netán szakértő tekintetekkel kísérve. A kíváncsiskodás alapja két szám: a Lada Niva hátsó ajtaján szerényen megbúvó 1.7 felirat, ami arra utal, ilyen még nem volt, itt valami történt. Ami azt illeti, valóban, méghozzá 3 milliméterrel bővebb lett a hengertömb négy nagy furata, ezzel 1569 cm³-ről 1690 cm³-re nőtt az összlökettérfogat.

Fotó: VAZ
Mellé 8,5-ről 9,3-ra módosult a sűrítés, s végül is 73-ról 80 lóerőre emelkedett a legnagyobb teljesítmény, 118 Nm-ről 138 Nm-re a legnagyobb nyomaték. A lényeg tehát: a motor a régi, csak megint belenyúltak az ősöreg FIAT-konstrukcióba. A felfúráson kívül azzal, hogy elektronikus gyújtás szolgáltatja a szikrát, és hármas katalizátor tisztítja az elégett benzinből felszabaduló gázokat, jóllehet, ez a motor üzemét közvetlenül nem befolyásolja, megmaradt a karburátoros keverékképzés is.

Fotó: VAZ
Módosított hátfal és új berendezés az utastérben
Szembeötlő újdonság a Niván a hátsó ajtó és környéke, s a módosulások feltétlenül praktikusak. Az ajtó immár a csomagtér padlószintjéig nyílik egyben, így könnyű behelyezni vagy kivenni a csomagokat (lőtt vadat, muníciót). Ennek megfelelően újak lettek a hátsó lámpák, amelyek most a sárvédő végére kerültek (a megoldás esztétikumán lehet vitatkozni). Eltűnt a csomagtértető zárja, helyette van egy kilincs belül, a bal oldali kárpiton a hátsó ülés mellett, és kívül egy jókora műanyag kapaszkodó az ajtón. Egyéb változás nincs a karosszérián, a belső tér viszont bőséggel tartogat meglepetést a Niva-szakértőknek.

Fotó: Autó-Motor archív
A 2107-es négyküllős műanyag kormánya váltotta fel a népi motívumokkal díszített régit, a műszerfal a luxus-Samaráról érkezett, szolgáltatásait tekintve semmiben sem múlja felül elődjét, sőt, eggyel kevesebb műszer van benne.
Megváltozott az egész szerelvényfal az egységesítés nemes szándékával,
jóllehet a minőség semmit sem javult, és a kapcsolók rendje sem tökéletes. A vékonyka kesztyűtartó alá rakodópolc került, a csomagtér fölé pedig műanyagból készült kalaptartószerű fedél.