Alkalomhoz illő viselet - Honda CB650R E-Clutch tartósteszt

Azt már tudjuk, hogy városban remekül muzsikál az automata kuplungos naked bike. De vajon hosszabb utakon is brillírozik?

2025. 08. 12. 11:31
Jól veszi a gázt a Honda négyhengerese. Magas fordulaton enyhe vibráció érezhető a kormányvégeken Fotó: Stefler Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tartósteszt motorunkba gyűlnek a kilométerek, a bejáratást követő, 1000 kilométeres szerviz után pedig jöhettek a hosszabb utak és végre a pörgős négyhengeres is igazán megmutathatta tudását. Így aztán egy egész napos páros kirándulással folytatódott a tesztprogram, ahol a motorral kapcsolatban sok új tapasztalattal gazdagodtunk. Például amíg városi közlekedéshez nagyobb termetűeknek kicsit sok lehet a csuklókra jutó terhelés, amikor kinyílik a tér és tempósabban motorozhatunk, már más a helyzet. Merthogy a felvett testhelyzet az aktív, enyhén sportos vezetési stílust támogatja - a térdszögek is ezt erősítik. 

Igényes részletekből nincs hiány, a fényezés és az összeszerelési minőség is elsőrangú
Fotó: Stefler Balázs

Ilyenkor jól jön, hogy sok visszajelzést kapunk a futómű felől: a Honda a CB650R-nél a Showa nagy dugattyús, szeparált működésű, 41 mm-es fordított teleszkópját használja, amelynek lényege, hogy külön villaszárban van a rugó és a csillapító mechanizmus. Amíg ez a rendszer remekül vizsgázik a gyakorlatban, a hátsó rugóstag már más tészta. Ugyan tíz fokozatban állítható, a keresztbordákat nehezen tolerálja, ami tovább nehezíti az utas dolgát, merthogy a hátsó ülés kimondottan kicsi. 

Hiába, az arányos, sportos forma jelen esetben kompromisszummal jár, a CB650R esetében pedig az ideális utas az átlagosnál is kisebb termetű. 

Általánosságban elmondható, hogy a modell a kompakt felépítés révén roppant agilis és ügyes kis gép, de a fizikai méretei miatt egy Hornet például sokkal inkább kedvez az utasnak és ezzel a túraalkalmasságnak. 

A fékek jól teljesítenek, az elsőszerelésű abroncsokkal viszont nem vagyunk elégedettek
Fotó: Stefler Balázs

Ahogy egyre jobban megismerjük a motort, az is egyértelművé válik, hogy a villanymotorszerűen működő, magas fordulaton jellegzetes éneklésbe kezdő  sornégyes blokk és az irányíthatóság mellett a fékeket sem értheti kritika. A fékerő finoman adagolható, 

nincs meg benne a kezdő motorosokra veszélyes harapósság, miközben a fékteljesítmény teljesen korrekt. 

Illetve a rendszert eddig nem sikerült olyan terhelésnek kitenni, ahol a nyomáspont változott volna. A gumikkal viszont már nem vagyunk ennyire elégedettek. Rossz trend az iparágban, hogy az elsőszerelésű abroncsokon spórolnak a gyártók (sokszor nem is kaphatók kereskedelmi forgalomban), a gyári Dunlop gumi ugyanis vizes útfelületen vagy hideg aszfalton messze nem nyújtja azt a tapadási szintet, amit elvárnánk tőle. Ilyenkor érzi a vezető, hogy az ABS és a kipörgésgátló nem csak marketinfogás!

Látványos és informatív a műszeregység
Fotó: Stefler Balázs

Az egyenleg az együtt töltött idő után pozitív, hiszen a CB650R látványos és jó minőségű, becsületesen összerakott motor, karakteres négyhengeres blokkal. 

Az E-Clutch rendszer működése a kilométerek növelésével finomabbá vált,

és akkor még nem beszéltünk a takarékosságról. A modellről szóló első cikkünkben 5,0 liter/100 km környéki városi fogyasztásról írtunk, azóta ez pár decivel mérséklődött. Sőt, békés túrázás esetén két személlyel 4,1 literes értéket regisztráltunk, ami a közel 100 lóerős teljesítmény fényében több mint kellemes meglepetés!

Zömök motor a CB650R, az ülés kialakítása egyértelműen a sportos megjelenést szolgálja
Fotó: Stefler Balázs


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.