Divatba jött a régi, jól csengő típusnevek más kategóriákban való újrahasznosítása, gondoljunk csak a Ford mai villany-SUV kínálatára. Az opelesek sem tétlenkedtek, két évtizednyi kihagyás után egy vadonatúj Fronterát gördítettek a szalonokba, ám terepjáróról kisméretű crossover formátumra váltva, japán (Isuzu) helyett francia (alapvetően Citroen) génekkel. Alighanem okkal várják tőle az eladások fellendülését, mert az újdonság a villámos márka fontos alapértékeihez tér vissza, ráadásul a piacon ritka opciót kínál: relatív kis alapterületen akár hétüléses utasteret.

Fotó: Stellantis
1. Szögletes formák és menő dizájncsomag
Fontos tisztázni, hogy a leporolt Frontera név a jól ismert Crossland utódját jelöli, de annál 15 centivel hosszabb karosszériával. Növekedése dacára továbbra is a nálunk igen népszerű B-SUV szegmensben száll ringbe a Suzuki C-Cross és társai kihívójaként, méghozzá a megszokottnál masszívabb megjelenéssel. Szinte függőleges oldalfalai, a lemezekbe vasalt szögletes élei, Zorro-álarc szerű hűtőrács-fényszóró kompozíciója és betétekkel tagolt lökhárítói feltűnővé teszik, különösen, ha a tulaj csomagban megrendeli a fehér tetőt és acélfelni-szettet (180 ezer forint), ugyanakkor méretei és arányai miatt azért túl komolyan venni sem lehet, ami jó is így.

Fotó: Stellantis
2. Tágas és funkcionális, egyszerű anyagokkal
Tálcányi óriástablet helyett hasonló műszerfalkialakítást találunk ebben az új SUV-ban, mint az Astrában: közös keretbe foglalták a 10-10 colos digitális műszeregységet és az érintőképernyőt, az utóbbin futó fedélzeti rendszer pedig nem ejt zavarba szolgáltatások sokaságával – de amit tud, azt korrektül teszi. Érdekes, hogy az alapmodellben középen kijelző helyett gumírozott jegyzettáblát és telefontartót találunk, egy alkalmazással a vezető saját mobilja válik integrált multimédia-központtá. Közel sem végtelen hosszú az extralista, de az igazán fontos tételek mind elérhetők; nagyra értékeltük a klímapanelt is beleértve remekül használható fizikai gombokat.

Fotó: Stellantis
Elöl opelesen kényelmesek a középen gerincbarát bemélyítéssel okosított, tág határok közt állítható ülések, és a Frontera alapterületéhez képest döbbenetesen tágas hely fogadja a hátra beülőket – ott azonban a szellőzőrostélyok mellett a pad tologathatóságát is elspórolták.
Ebben a kategóriában kuriózumként elérhető hétüléses kivitel is, amelyben a két leghátsó hely inkább gyerekeknek ideális bunker,
helyesebb tehát 5+2 személyesnek mondani. Jól használható a kettős padlós, kiviteltől függően 460-1600 literes csomagtér, egyvalamivel azonban nem nyűgöz le ez az Opel: az utastérben felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége rangon aluli.