Sokan az addigra már elavult, mégis piacképes Citroën 2CV-re vagy Renault 4-esre szavaztak, amit a Fiat elnöke, Carlo De Benedetti nem nézett jó szemmel, és 1976-ban megbízta az Italdesign stúdió alapítóit, Giorgetto Giugiarót és Aldo Mantovanit egy Fiat 126-osnál nagyobb, de nem nehezebb és nem drágább, egyszerű felépítésű, robusztus kisautó tervezésével. Az inspiráló feladat megmozgatta a két tehetség fantáziáját (Giugiaro a formatervért és a szerkezeti felépítésért, Mantovani a műszaki konstrukcióért felelt), és olyan lelkesen vetették bele magukat a munkába, hogy alig több mint két hét alatt összeállították a Zero projekt vázlatait. Mire azonban bemutathatták volna a terveket Benedettinek, leváltották a posztjáról, pedig a Fiat először kért fel egy külsős céget egy nagyszériás autó tervezésére.