Az elnök visszautasította azt az állítást, miszerint a VDSZSZ politikai megfontolásokból tartja fenn a sztrájkot. Szerinte éppen a MÁV alkutól elzárkózó magatartása enged következtetni politikai indíttatásra, hiszen a vasúttársaság az elégséges szolgáltatásokkal kapcsolatos ajánlatot is elutasítja, és ez okolható a kialakult káoszért.
Gaskó István utalt arra, hogy a VDSZSZ naponta 350-400 vonatot elfogadna elégséges szolgáltatásként, márpedig ez a forgalom az 1995-ös sztrájknál megfelelt a MÁV akkori vezetésének, ráadásul akkor a jelenleginél kétszer nagyobb utasforgalom mellett szültetett ilyen döntés. Politikai megfontolással már csak azért sem lehet a VDSZSZ-t megvádolni, mert 1999 és 2000-ben a mai ellenzék volt kormányon, és a szervezet ugyanilyen sztrájkot szervezett – jegyezte meg az elnök.
Hozzátette: „a vasúttársaság tegye próbára a szakszervezetet, és adja meg követeléseit, meglátják hogy a sztrájk nem fog a márciusi népszavazásig tartani”.
Gaskó István etikátlannak nevezte a MÁV vezetését és Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter állítását, ami szerint 30 milliárd forintot tenne ki a VDSZSZ bérkövetelése. A 35 ezer munkavállalónak fejenként járó 250 ezer forint 8,750 milliárd forintot tesz ki – jelezte. Az elnök hangoztatta: hamis állítás az is, hogy ezt a MÁV azért ne tudná kifizetni, mert nincs benne az üzleti tervében. Nem hogy üzleti terve nincs egyik MÁV-cégnek sem, de működési engedélyük sincsen – mutatott rá.
Hozzátette: a vasúttársaság törvénysértésekkel vádolja a VDSZSZ-t, miközben saját működése is jogszabályt sért. Gaskó István érvelése szerint nem okozna gondot a 8,750 milliárd forint kifizetése, hiszen a MÁV Cargo privatizációjából a tervezett 80 milliárd forint helyett 102 milliárd forint folyt be.
Az elnök szakmai megbeszéléseken hallottakat idézve azt mondta, hogy a társaság már 50 milliárd forintos bevétellel is megelégedett volna. Érdekes, hogy azok sajnálják a privatizációs bevételek egy részének szétosztását a kisemberek között, akik a rendszerváltáskor saját maguk privatizációból gazdagodtak meg – fogalmazott Gaskó István, aki úgy vélte, hogy a MÁV az alkotmányt sérti meg akkor, amikor a "Nincs alku!" jelszót hirdetve tárgyal a szakszervezettel. Ezzel a vasúttársaság a társadalmi párbeszédet utasítja vissza – mondta az elnök.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!