Nem kell a személyi igazolvány számát ráírni a sárga csekkekre

A Magyar Posta Zrt. az adatvédelmi ombudsman kérésére hétfőtől felfüggeszti az április elsején bevezetett adategyeztetést, vagyis nem kell a személyi igazolvány számát ráírni a sárga csekkekre a befizetéseknél – tájékoztatta Tomecskó Tamás, a társaság szóvivője az MTI-t csütörtökön. A Magyar Posta az adatvédelmi biztos jogkörében eljáró állampolgári jogok országgyűlési biztosának felhívására döntött így – mondta el a szóvivő.

MNO
2008. 04. 17. 14:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A posta keresi azt a megoldást, amely egyaránt megfelel az adatvédelmi előírásoknak, valamint a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény rendelkezéseinek, ugyanakkor az ügyfeleknek kényelmessé teszi a csekkek befizetését. A megoldás keresésében a Magyar Posta a jogalkotó segítségét is kéri. Addig is az ügyfeleknek hétfőtől nem kell azokra a csekkekre ráírniuk személyi igazolványuk számát, amelyeken az 1000 eurónak megfelelő forintösszegnél kevesebb pénzt akarnak átutalni. A Magyar Posta az új szabályozás tartalmáról és megjelenésének időpontjáról tájékoztatni fogja az ügyfeleket.

Tomecskó Tamás emlékeztetett arra, hogy az 1000 euró feletti befizetéseknél annyival bonyolultabb lesz a postai befizetési eljárás, hogy a sárga csekkre az igazolványszámot ugyan nem kell ráírni, ám a befizetők a postai alkalmazottaknak bemutatott személyi okmányokkal – személyi igazolvánnyal, útlevéllel vagy járművezetői jogosítvánnyal – kell igazolniuk a befizetés jogosultságát.

Az április elsején bevezetett intézkedés alól kivételt az jelentett, ha államigazgatási szervnek küldték a csekket, vagy olyan szolgáltatónak, amely már azonosította az ügyfelét, mert ilyenkor a csekken már szerepel azonosító kód – tette hozzá Tomecskó Tamás. Hozzátette: a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni küzdelem részeként az Európai Unió rendeletet alkotott a pénzforgalmi tranzakciókhoz, például csekkbefizetéshez kapcsolódó befizetői adatok kezeléséről.

A rendelet alkalmazását megkönnyítő magyar törvény 2007. november 28-án jelent meg, és 2007. december 15-én lépett hatályba, ám mivel a Magyar Postának idő kellett arra, hogy a forgalomban lévő több millió sárga csekk kifusson, és az újakat legyártsák, 2008. április 1-jéig átmeneti időszakot engedélyezett a jogszabály annak alkalmazására. A Magyar Posta évente több mint 280 millió csekket vesz át, az ezeken befizetett összeg meghaladja a 3000 milliárd forintot.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.