A tárca közleményében az újdonságok közül kiemelte, hogy az ügyfelek 2013-tól akár egy mobiltelefonnal, igazolvány nélkül is el tudják majd intézni hivatali ügyeiket az adóhivatalban vagy a társadalombiztosítás területén. Mint írták, az „adatbiztonság szempontjait messzemenőkig szem előtt tartó megoldás” garantálja, hogy jogosulatlan hatóságok ne ismerhessék meg az ügyfelek adatait.
Újdonságok
A KIM hangsúlyozta: az ügyfelek tájékoztatásának új módja lesz az úgynevezett időszakos értesítés, amelynek során a bankok vagy közműszolgáltatók gyakorlatához hasonlóan rendszeresen tájékoztatást küldenek a közigazgatási ügyekről.
Újdonság lesz az is, hogy az elektronikus aláírással rendelkező ügyfelek akár elektronikus levélben is elküldhetik beadványaikat. A minisztérium szerint ez az új szabályozás lehetővé teszi az elektronikus és a papír alapú iratok közti egyszerű és hiteles váltást.
Megtakarítás
A tárca megjegyezte továbbá, hogy rövidesen a közigazgatásban is általánossá válhat az „elektronikus információáramlás”, amelytől jelentős költségmegtakarítást várnak. Hozzátették, hogy bevezetik még a „szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás” fogalmát is, amely a „jól használható szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt” az informatikai rendszerek esetében.
A KIM tájékoztatása szerint az új szolgáltatások kifejlesztését elsősorban az Elektronikus közigazgatás operatív program (EKOP) keretében, uniós forrásokkal biztosítják, amelyből terveik szerint az elektronikus szolgáltatások igénybevételét támogató állami tisztviselők képzésére, illetve a lakosság tájékoztatására is fordítanak.
Kiemelték továbbá, hogy a közigazgatás fejlesztését célzó Magyary program révén a minisztérium folyamatosan felülvizsgálja az elektronikus kormányzati szolgáltatások korábbinál hatékonyabb és a felhasználók számára könnyen áttekinthető rendszerének feltételeit.