Bajnai Gordon elmondta: 2004 elejétől 2005. december 31-éig volt a Wallis Rt. vezérigazgatója, majd 2006. január elsejétől öt hónapig töltötte be a Budapest Airport (BA) elnöki tisztét, a két pozíció között nem volt időbeli átfedés. Képviselői kérdésekre válaszolva kifejtette: a Wallis érdeklődött a Budapest Airport privatizációja iránt, tárgyalt a jelentkezőkkel – nemcsak a később a BA-t megvásárló British Airport Administrationnel (BAA) –, és megvizsgálta, hogy egy komoly referenciával, tőkével rendelkező befektető partnereként részt vegyen-e a privatizációban. Hangsúlyozta, a Wallis végül pénzügyi okokból nem vett részt a magánosításban.
Bajnai, a „tapasztalt vállalati vezető”
Gruber Attila (Fidesz) kérdésére Bajnai Gordon hangsúlyozta: a BAA 2005 novemberében – miután ő nyilvánosságra hozta, hogy elhagyja a Wallist – kereste meg, hogy segítsen a Budapest Airport vezetésében. A cég ugyanakkor komplett menedzsmentet, szakértői csapatot hozott Magyarországra, ő a BA igazgatóságának volt elnöke, tapasztalt magyar vállalati vezetőként.
A volt miniszterelnök hangsúlyozta: a privatizációs szerződés megtárgyalása az állam feladata volt, ő semmilyen formában nem vett részt benne. BA-igazgatósági elnökségének öt hónapja alatt a fejlesztések, beruházások előkészítése indult el. Bertha Szilvia (Jobbik) felvetésére, hogy a Wallis miért perelte be a Budapest Airportot, Bajnai Gordon azt válaszolta, nem emlékszik rá, hogy az ő vezérigazgatósága alatt lett volna ilyen per.
„Az állam szempontjából a legsikeresebb privatizációk egyike”
Aradszki András (KDNP) kérdésére, hogy érdemes volt-e eladni a Budapest Airportot, Bajnai Gordon – hangsúlyozva, hogy ő akkor nem volt kormányzati pozícióban – úgy vélekedett, az állam szempontjából a legsikeresebb privatizációk egyike volt, mivel az állam több mint 460 milliárd forint bevételhez jutott. Ez sokkal több, mint amit azok az üzleti tervek tartalmaztak, amelyeket a BA önerőből képes lett volna végrehajtani – tette hozzá.
Volner János (Jobbik) kérdésére elmondta: a Malévval sem gazdasági miniszterként, sem fejlesztési kormánybiztosként nem állt kapcsolatban, kivéve a Budapest Airportnál töltött öt hónapot; a magyar légitársaság problémáival 2009-ben, miniszterelnöki kinevezése után szembesült.