A diákok délelőtt az ELTE Múzeum körúti épületében több teremben is leállították az oktatást, ezzel tiltakozva az egyetemet érintő pénzelvonás ellen. A hallgatók azt kérték az előadásokon ülő diákoktól, hogy vegyenek részt egy fórumon.
Mire jó a blokád?
Hét hallgatói csoport indult el, hogy a Múzeum körúti épületcsoporton belül több órát is megszakítson, és további hallgatókat vonjon be a kora délutánra tervezett újabb hallgatói fórumba. Az MTI tudósítójának a délutáni fórum céljáról csak annyit mondtak, hogy arról majd ott helyben határoznak. Az előadóteremben a Hallgatói Hálózat blokádra felhívó szórólapját is osztogatták. A brosúrán a „Mire jó a blokád?” kérdésre azt a választ adják: „Az ellenállás és a nyomásgyakorlás központja, bázisa. A hallgatók az aktuálpolitika által indokolt helyzetben átveszik, visszaveszik az épület irányítását.”
A hétfő délelőtt meghirdetett egyetemi „blokád” folytatása mellett szavazott a többség az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) bölcsészkarán délután megtartott második hallgatói fórumon – jelentette az MTI tudósítója a helyszínről. A fórum egyik moderátora által felolvasott, a felsőoktatásról szóló nyilatkozatot nagy többséggel szintén támogatták a fórum résztvevői. A szövegben az áll: a forráskivonásokkal ellehetetlenül az egyetemek működése, oktatókat bocsáthatnak el, miközben a hallgatók helyzete is egyre kilátástalanabbá válik. Emellett a tervezett alkotmánymódosítás elfogadása esetén a felsőoktatási intézmények elvesztenék egyetemi autonómiájukat.
A fórum résztvevői azt is megszavazták, hogy támogatják a Hallgatói Hálózat által megfogalmazott, a felsőoktatás átalakításával kapcsolatos követeléseket tartalmazó, tavaly decemberi hat pontot, amely megítélésük szerint még mindig nem teljesült. A második fórum arról döntött még, hogy késő délután újabb, mindenki számára nyitott fórumot tartanak. A diákok délelőtt az ELTE Múzeum körúti épületében több teremben is leállították az oktatást, ezzel tiltakozva az egyetemet érintő pénzelvonás ellen.