Karácsony elmondta, hogy míg a 106 egyéni körzetről meg tudtak állapodni, a miniszterelnök-jelölt személye körül nem nagyon rajzolódott ki semmilyen megoldás. Ezért javasolta azt, hogy nyissák ki ezt a vitát. Rámutatott arra is, hogy olyan sok technikai buktatója van egy ilyen folyamatnak, hogy nem biztos, hogy találnak megfelelő megoldást. Csak olyan módszertant, intézeteket és folyamatokat lehet alkalmazni, amelyben mindenki egyetért – mondta. Szerinte a közvélemény-kutatás nem manipulálható és elég nagy mintát jelent, de hibája, hogy nem mozgatja meg a választóközönséget, és lehet, hogy erre is szükség lenne. Karácsony maga is úgy gondolja, sok érv szól a közvélemény-kutatás mellett, de nem ideális módszer, inkább optimálisnak mondaná.
A Párbeszéd Magyarországért politikusa szerint az, hogy egyik jelölt sem akar visszalépni, egy paradox helyzet leképeződése, hiszen Orbán Viktor méltó ellenfelét keresik. Nem arról van szó, hogy itt mindkét fél a hatalomhoz ragaszkodik. A miniszterelnök-jelöltjüknek egy nagyon kemény választási küzdelemben kell majd helytállnia, furcsa is lenne tehát, ha bármelyikük olyan személyiség lenne, aki önként feladná a harcot most. Karácsony úgy véli, hogy a jelöltállítást viszonylag rövid idő alatt meg fogják oldani.
Karácsony mostani manipulációval kapcsolatos kijelentése annak fényében meglehetősen furcsának hat, hogy közvélemény-kutatási berkekben az egyik legalantasabb eszközökhöz nyúlt 2005-ben. Akkor a Medián munkatársaként arról kérdezték a hódmezővásárhelyieket, hogy „Elhiszi-e, hogy Lázár János polgármester veri a feleségét?”. Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket is tartalmazott az a közvélemény-kutatás, amelyet 600 fős mintán végzett a Medián az 50 ezer lakosú Csongrád megyei városban.
Amíg a Medián nem hajlandó elárulni, ki a megbízója, az MSZP-t kell sejtenem mögötte – mondta még akkor Lázár. A fideszes országgyűlési képviselő kijelentette: személyiségi jogi pert indít a közvélemény-kutató cég ellen, mert hazai politikussal kapcsolatban ilyen, kérdésnek álcázott rágalmazó állításokat még sohasem fogalmaztak meg a különböző kérdőíveken. Szerinte a felmérés célja lehet, hogy politikai ellenfelei megtudják: a különböző rágalmak mennyire hatásosan használhatók fel ellene a választási kampányban.