Bajnai azt sem tudja, kik dolgoznak a cégeiben

Bajnai a Hajdú-Bétnél megismert cégvezetői profizmusára építené a magyar fiatalok jövőjét?

Veczán Zoltán
2013. 09. 20. 17:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Magyarország az ígéret földje helyett az ígérgetések földje lett” – mondta budapesti sajtótájékoztatóján pénteken Bajnai Gordon, majd ismételten megígérte pártja nevében, hogy a „Gyere haza – maradj itthon” elnevezésű projektjük keretében két év alatt felszámolnák a munkanélküliséget százezer 30 év alatti fiatal körében, azaz az egész országban.

„Az Együtt–PM a fiatalok pártján áll” – jelentette ki Bajnai, aki cégvezetői tapasztalataira hivatkozva hangoztatta, hogy így jobban megéri majd a cégeknek a fiatalok alkalmazása. Gondoltuk, ha ennyire kiemelten kezelné kormányra kerülése esetén ezt a korosztályt, megkérdezzük, hogy saját cégeiben, kicsiben mennyire sikerült ezt megvalósítania.

Kérdésünkre azonban nem tudott érdemi adatokkal szolgálni, még arról sem, hogy saját cégeiben milyen számban vagy arányban foglalkoztatott 30 év alattiakat; „cégvezetőként az ember nem készít ilyen statisztikát” – indokolta.

Kevesebb ígérgetés, több profizmus – ez volt a kulcsmondata Bajnai Gordon szerdai sajtótájékoztatójának, az Együtt–PM vezetője ezeket a dolgokat tartja fontosnak a baloldali összefogás politikájában. A pénteki eseményen aztán elhangzott tőle számos ígéret arra, hogy a leszakadó északkelet-magyarországi régiót felzárkóztatják, hogy minden leendő ifjú titán vállalkozását megfinanszírozzák, és minden fiatalt munkához juttatnak.

„Magyarország egyetlen reménye pedig a baloldal 2014-es kormányváltása" – mondta ki végül a lényeget az Együtt–PM vezetője. Mindezt látván azonban megalapozott lehet az a kérdés, hogy mennyire reménykedhet az ország Bajnai profizmusában, aki még azzal sincs tisztában, hogy saját cégeiben, amelyekre éveken keresztül közvetlen napi rálátása volt, mekkora arányban sikerült a fiatalokat munkához juttatnia.

Ezek fényében úgy tűnik, a politikus a meghirdetett ars poeticája helyett (kevesebb ígérgetés, több profizmus) éppen annak ellenkezőjét ülteti gyakorlatba.

Vagy talán ma is ugyanarról a profizmusról beszélt Bajnai, ami sikeres cégvezetőként is jellemezte, például a Hajdú-Bét Rt. vezetőjeként? Akkori „hozzáértésével” sikerült földönfutóvá tennie ötszáz családot és csődbe vinnie az élelmiszeripar addig egyik legsikeresebb ágazatát. Ezzel kapcsolatban Bajnai cégvezetői profizmusából akkor egy rövidke magyarázatra tellett: „Nem értettünk hozzá”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.