Bajnai azt sem tudja, kik dolgoznak a cégeiben

Bajnai a Hajdú-Bétnél megismert cégvezetői profizmusára építené a magyar fiatalok jövőjét?

Veczán Zoltán
2013. 09. 20. 17:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Magyarország az ígéret földje helyett az ígérgetések földje lett” – mondta budapesti sajtótájékoztatóján pénteken Bajnai Gordon, majd ismételten megígérte pártja nevében, hogy a „Gyere haza – maradj itthon” elnevezésű projektjük keretében két év alatt felszámolnák a munkanélküliséget százezer 30 év alatti fiatal körében, azaz az egész országban.

„Az Együtt–PM a fiatalok pártján áll” – jelentette ki Bajnai, aki cégvezetői tapasztalataira hivatkozva hangoztatta, hogy így jobban megéri majd a cégeknek a fiatalok alkalmazása. Gondoltuk, ha ennyire kiemelten kezelné kormányra kerülése esetén ezt a korosztályt, megkérdezzük, hogy saját cégeiben, kicsiben mennyire sikerült ezt megvalósítania.

Kérdésünkre azonban nem tudott érdemi adatokkal szolgálni, még arról sem, hogy saját cégeiben milyen számban vagy arányban foglalkoztatott 30 év alattiakat; „cégvezetőként az ember nem készít ilyen statisztikát” – indokolta.

Kevesebb ígérgetés, több profizmus – ez volt a kulcsmondata Bajnai Gordon szerdai sajtótájékoztatójának, az Együtt–PM vezetője ezeket a dolgokat tartja fontosnak a baloldali összefogás politikájában. A pénteki eseményen aztán elhangzott tőle számos ígéret arra, hogy a leszakadó északkelet-magyarországi régiót felzárkóztatják, hogy minden leendő ifjú titán vállalkozását megfinanszírozzák, és minden fiatalt munkához juttatnak.

„Magyarország egyetlen reménye pedig a baloldal 2014-es kormányváltása" – mondta ki végül a lényeget az Együtt–PM vezetője. Mindezt látván azonban megalapozott lehet az a kérdés, hogy mennyire reménykedhet az ország Bajnai profizmusában, aki még azzal sincs tisztában, hogy saját cégeiben, amelyekre éveken keresztül közvetlen napi rálátása volt, mekkora arányban sikerült a fiatalokat munkához juttatnia.

Ezek fényében úgy tűnik, a politikus a meghirdetett ars poeticája helyett (kevesebb ígérgetés, több profizmus) éppen annak ellenkezőjét ülteti gyakorlatba.

Vagy talán ma is ugyanarról a profizmusról beszélt Bajnai, ami sikeres cégvezetőként is jellemezte, például a Hajdú-Bét Rt. vezetőjeként? Akkori „hozzáértésével” sikerült földönfutóvá tennie ötszáz családot és csődbe vinnie az élelmiszeripar addig egyik legsikeresebb ágazatát. Ezzel kapcsolatban Bajnai cégvezetői profizmusából akkor egy rövidke magyarázatra tellett: „Nem értettünk hozzá”.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.