Orbán véget vetne a gyermekmegőrző nevelésnek

A toldozgatás-foldozgatás nem segít, egész Magyarországot, benne az oktatási rendszert is alapjaiban kell megújítani – mondta el hétfőn Orbán Viktor.

MNO
2013. 09. 02. 9:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ritkaság, hogy egy iskolát egyik volt tanáráról nevezzék el. Bálint Márton mintegy négy évtizeden át oktatott itt, Törökbálinton – kezdte a törökbálinti Bálint Márton Iskola egyik épületének átadási ünnepségén Orbán Viktor. A kormányfő Magyarországról kissé kitekintve megjegyezte, az Európából érkező hírek jelzik, a kontinens hátrébb szorult a gazdasági versenyben. Arra a kérdésre, hogy mit kellene megváltoztatni az emelkedő pálya eléréséhez, egyelőre senki sem tudja a megfelelő választ – fogalmazott a miniszterelnök. Elmondta, jelenleg minden ország saját maga próbálkozik a megoldáskereséssel. „A toldozgatás-foldozgatás nem segít, egész Magyarországot, benne az oktatási rendszert is alapjaiban kell megújítani”.

Polgári erények nélkül, amely a 19-20. században a műszaki értelmiséget is jellemezték, nincs magyar felsőoktatás, és Magyarországnak sincs jövője – mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere tanévnyitó ünnepi beszédében hétfőn a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME). A tárcavezető hangsúlyozta, a felsőoktatás bonyolult rendszerének átalakítása nem várathatott magára. Ez az egyetemek és a hallgatók, valamint a minőségi felsőoktatás érdekeit szolgálja – jelentette ki, hozzátéve, hogy a mennyiségi oktatásból a minőségi felé „terelték” az egyetemeket.

 

(MTI)

Orbán úgy vélte, az iskola az elmúlt években puszta gyermekmegőrzővé vált. Feltette a kérdést: mit keresnek az utcán a diákok iskolaidőben? Hozzátette, a nevelés háttérbe szorult, és kizárólag az elkötelezett pedagógusokon múlt az oktatás egyben tartása. A kormányfő rögzítette: a nevelés nem csak a lelki, de a testi növelést is jelenti. Ehhez hozzátartozik a napi testmozgás. „A mi felelősségünk a testi nevelés is, ezért vezettük be a mindennapos testnevelést” – mondta el.

Kiemelte: „a mi felelősségünk, hogy a diákokban felébresszük az igényességet a saját fizikumuk iránt”. Rámutatott, az erkölcsi nevelés teremti meg annak alapját, hogy a fiatalok tájékozódni tudjanak a világban – ehhez elkerülhetetlen volt a hit- és erkölcstan bevezetése. „Mi azt valljuk – és az alaptörvénybe is belefoglaltuk –, hogy hiszünk abban, hogy a mai fiatalok nemzedéke fogja naggyá tenni az országot.”

„Ezért fektetünk hatalmas energiákat a sport, a kultúra és az oktatás megszilárdításába” – tette hozzá Orbán. Mint mondta, „céljaink megvalósításához szükség van a törökbálinti beruházásokhoz hasonló építkezésekre ( ), ami még izgalmasabb, hogy itt egy korszerű uszoda és sportcsarnok is tartozik a törökbálinti iskolához”.

A rendszerváltás óta ilyen nem valósult, meg ez Törökbálint sikere, folytatta a miniszterelnök, hozzátéve: ezzel szemléltethető az a nagy és nehéz út, amit az elmúlt három évben megtettünk. Orbán köszönetet mondott továbbá Csenger Zalánnak, Törökbálint országgyűlési képviselőjének is. „Hálás vagyok neki a töretlen lelkesedéséért” – jelentette ki a kormányfő.

Orbán szerint ma Magyarország képes arra, hogy fejlessze oktatási rendszerét. Erre példának a csaknem 360 iskolában megvalósult iskolafejlesztési programot hozta fel. Egy olyan rendszer jött létre, ami nem konzerválja a társadalmi rétegek közötti szakadékokat – szögezte le. A törökbálinti iskola példájánál maradva kiemelte, az intézményben 114 diák jutott ingyen tankönyvhöz.

Magyarország jobban teljesít, mint korábban, „eljutottunk oda, hogy beléphetünk a bérek ésszerű és meggondolt emelésének korszakába”, fogalmazott a miniszterelnök. A cél, hogy a magyarok fizetése minden területen és szakmában közelítsen az európai átlaghoz, emelte ki. „A mai nap is arról szól, hogy volt értelme belekezdeni Magyarország teljes megújításába” – zárta szavait Orbán.

Hétfő reggel nyolc órakor becsengettek, és az iskolákban megkezdődött a 2013/14-es tanév. Az új tanévvel lépett életbe a köznevelési törvény több pontja is: elindult a pedagógus-életpálya, bevezették felmenő rendszerben az erkölcstan, illetve a hittan oktatását, az általános iskolákban délután 4 óráig foglalkozásokat kell biztosítani.

A köznevelés felelősségre, minőségre és bizalomra épül – jelentette ki az emberi erőforrások minisztere szeptember 1-jén Debrecenben, a nemzeti tanévnyitón. Balog Zoltán egyidejűleg kérte a politika szereplőit, hogy ne rongálják a bizalmat a köznevelésben, a pedagógusokat pedig arra kérte, hogy ne engedjék beszivárogni az iskolákba az ellenállást.

A köznevelésért felelős államtitkár szerint nagy öröm, hogy már mintegy negyven köznevelési intézmény tartozik az egyház fenntartásába. Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába óvodás- és iskoláskorban azokat az értékeket, amelyeken Európa és Magyarország felépült – jelentette ki Hoffmann Rózsa.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.