Egyre sokasodnak az M2-es metróban telefonnal készített felvételek, melyeken folyamatos, idegesítő, kattogó hangot lehet hallani. A nemrégiben átadott Alstomok kerekei laposodnak, ugyanis az automatizált irányítórendszer állóra fékezi őket, így a kerék egyre oválisabbá válik, minden forgáskor odacsapódik a sínhez. A kelet–nyugati vonalon szinte az összes szerelvényben van olyan kocsi, melynek kopik a kereke, és bár az Alstom igyekszik simítóesztergálással javítani a helyzeten, ez nem jelenthet végleges megoldást.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), melynek elküldtük a problémával kapcsolatos kérdéseinket, egyelőre hallgatásba burkolózik, ami érthetetlen. Egyfelől a szerelvények kerékpárjait garanciálisan ki lehetne cseréltetni a francia gyártóval. Másrészt a kerékkopás agyonhallgatása nem segít, maximum ahhoz vezet, hogy a nem a közlekedési központ hibájából fakadó probléma ráég majd a főváros vezetésére.
Ami a konkrét fékezési gondokat illeti, nem csak arról van szó, hogy lassításkor megcsúszik a kerék. Az acél a kölcsönhatás miatt fokozatosan deformálódik, ami egészen silány anyagminőséget feltételez. Az Alstom állítja, hogy az európai szabványt küldte Budapestre, de mivel Varsót leszámítva más városokból nem érkeztek hasonló hírek, ez aligha igaz. Amszterdamban ugyan néhány hónapos csúszással vette csak át a város az új Alstom-szerelvényeket, de a hírek szerint más probléma állt a háttérben.
Vasárnap elvégezték az utolsó simításokat is a 2-es vonalon, így a héten üzembe helyezték az új automatikus vonatbefolyásoló rendszert. A tervezett 2:15-2:30 perces követési időt ennek ellenére képtelenek tartani a szerelvények. A megállókban egyelőre nem működik a várható érkezési időt kijelző óra, és az ajtókat sem nyithatjuk kézzel. Értesüléseink szerint a CBTC-rendszer hétfőn egy alkalommal az összeomlás határán táncolt. A vonatok időnként feleslegesen vészfékeznek, és több fedélzeti problémával is küszködnek.
Arról már korábban írtunk, hogy a 2-es vonal fölötti háztömbök lakói sorra panaszkodnak arról, hogy mozog alattuk a szék, remegnek a nyílászárók, sőt a fal is megrepedt, amióta üzembe álltak a francia vonatok. A BKK-t ez talán kevéssé zavarja, az viszont biztosan izgatja őket, hogy vajon mekkora kárt tesznek a sínben az ellaposodott kerekek. Ezt egyelőre nem lehet felmérni.
Az viszont biztos, hogy teljesen feleslegesen újították fel 2006-ban a teljes pályát a kelet–nyugati alagútban, ha a kerékpárok szétroncsolják azt. A kerekek meghibásodása az éjszakai karbantartóknak is ad munkát: minden csapódáskor lazulnak az alkatrészek, melyekből már számos darabot találtak az alagútban. Ez egyben azt jelenti, hogy most a föld alatt is végbemegy az, ami eddig a föld fölött, csak most nem a BKV-buszokat rázzák szét a kátyú szabdalta utak.
A fenti gondoknál talán már csak egy aggasztóbb maradt a végére: úgy tudjuk, a furcsa hang már a 4-es metró vonalán is hallható, ami a márciusra tervezett átadás előtt több mint kellemetlen.