Mint írták, a Fővám téri állomás jelentőségét az egyetem és a vásárcsarnok kiszolgálásán túl a 2-es, valamint a 47-es, 49-es villamos vonalával való kapcsolata adja.
A 87 méter hosszú metróállomás több mint 30 méter mélyen található, peronszintjéről négy mozgólépcső indul egy közbenső szintre, majd tovább a gyalogos aluljáróba, míg a másik kijáraton át lifttel közvetlenül és akadálymentesen érhető el a Budapesti Corvinus Egyetem bejárata előtti térrész.
Az egyetem és a Duna közelsége miatt az állomást részben fentről, réseléssel, másrészt bányászati eljárással épült, az állomást több nívós építészeti díjra is jelölték. A belteret a látszóbeton gerendahálózat, a peronalagutakat szegélyező mozaik, valamint a felszínen is alkalmazott díszrozsda-burkolat jellemzi.
Az állomás fölötti Fővám téren egy forgalommentes közösségi tér jött létre, ez lehetőséget adott nagyobb felülvilágítók beépítésére, amelyeken át a napfény egészen a peronszintig lejut – ismerteti a közlemény.
Pesti Imre budapesti kormánymegbízott korábbi tájékoztatása szerint az utolsó, Kelenföld vasútállomás megállója várhatóan még januárban megkapja a használatbavételi engedélyeket. A metró átadását 2014 márciusára tervezik.