A korábbi baloldali kormányok alatt Józsa István, az MSZP jelenlegi frakcióvezető-helyettese által 42 százalékos arányban tulajdonolt Gépkar Kft. több mint hat és fél milliárd forinthoz jutott hozzá különböző paksi megrendelések útján. Bár 2002-ben kiszállt a cég vezetéséből, tulajdonrésze egészen 2010-ig megmaradt benne. Józsa a Hír24-nek ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy nem tartotta összeférhetetlennek politikai pályafutásával a Gépkar Kft.-ben birtokolt tulajdoni részét.
A politikus egyébként 2007-től az MSZP budapesti vezetésének gazdasági alelnöke lett, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy a szocialisták fővárosi pártpénztárnokának tekinthető. Így a komoly állami megrendelésekkel rendelkező politikus kezében futottak össze a szocialisták fővárosi pénzügyi szálai. Kérdés, hogy a napi egymillió-hatszázhatvanhatezer-hatszázhatvan forintot hozó magánüzletből befolyó összegek kizárólag Józsa magánvagyonát gyarapították, vagy az összeg megjelenhetett-e a legnagyobb szocialista szervezet finanszírozási rendszerében.
Gyurcsány Ferenc tavaly ősszel tett utalást a rejtélyes pártfinanszírozásra, szó szerint azt mondta: „Én voltam ennek a pártnak az elnöke. Sok helyről vándorolt oda a pénz, Európából nem nagyon. Ahonnan meg vándorolt, azt meg jobb, ha nem tudjuk.” A mondat akkor heves vitákat váltott ki, de azóta sem az MSZP, sem Gyurcsány részéről semmilyen érdemi információ nem látott napvilágot.
Mint arról a Magyar Nemzet szerdán beszámolt nem Józsa volt ugyanakkor az egyetlen baloldali politikus, aki hasznot húzott a paksi erőmű működtetéséből. Mint évekkel ezelőtt a Magyar Nemzet nyilvánosságra hozta, Medgyessy Péter volt miniszterelnök 1991-ben cége képviseletében tanácsadói szerződést írt alá Pónya Józseffel, az erőmű akkori vezérigazgatójával. Az ügyben indított vizsgálatok megállapították, tanácsadásnak nem volt nyoma. Pónya azzal védekezett, hogy a 9,5 millió forintért cserébe szóban történt a teljesítés.
A Magyar Nemzet korábban arról is beszámolt, hogy 1997 októberében (amikor Szabó József volt a paksi erőmű vezérigazgatója) tanácsadással és közvélemény-formálással bízták meg a Gyurcsány Ferenc nevével fémjelzett Altus-csoport egyik cégét, az Agóra Marketing Kft.-t. Az 1998-as választási kampány előestéjén megkötött, egy későbbi megállapodásban 1998. július 31-ig meghosszabbított szerződés alapján az atomerőmű „távlati céljaihoz kapcsolódó közvélemény-formáló tevékenységért” havi nyolcmillió forintot vehetett fel a cég. A megállapodás révén összesen nyolcvanmillió forintot fizettek ki a vezérigazgató saját rendelkezésű keretéből.