Még nem döntöttek a budapesti fejlesztésekről

Egyelőre még azt a tervet sem nyújtották be Brüsszelnek, amely a végleges, megvalósítandó projekteket tartalmazza.

WA
2014. 06. 13. 18:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyettes államtitkár szerint egyelőre még azt a tervet sem nyújtották be Brüsszelnek, amely a végleges, a megvalósítandó projekteket tartalmazza, ezzel kapcsolatban bármilyen konkrétum csak szeptemberre várható. Hozzátette: azt még nem tudni ugyan, melyek a 2014 és 2020 között megvalósítható projektek, azt azonban már most látni, hogy jóval kevesebb uniós forrás áll rendelkezésre, mint amennyit a budapesti közlekedési fejlesztések igényelnének.

A közép-magyarországi régió olyan fejlettségi szinten áll, hogy emiatt ott sokkal kevesebb fejlesztési forrást használhatnak fel. A Miniszterelnökség – a vidék kárára – ugyanakkor úgy döntött, hogy átcsoportosít 3 százalékot a fővárosi fejlesztésekre – mondta.

„A kormánynak nincs olyan szándéka, hogy Tarlós Istvánnak kellemetlen perceket okozzon” – hangsúlyozta, hozzátéve, ez a helyzet sokkal inkább a polgármesterek lobbijáról szól, ami azt célozza, hogy minél több fejlesztési forráshoz juttassák saját városukat. Figyelembe kell azonban azt is venni, hogy a brüsszeli szabályok ezt nem teszik lehetővé – fűzte hozzá Csepreghy Nándor.

Az Index hírportál csütörtök délután azt írta: Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter magához vonta a rövid- és középtávú fővárosi uniós projekteket, és azokat „lehúzta a listáról”. Emiatt a 3-as metró felújítása, a villamosjármű-beszerzés folytatása, a kisföldalatti-járműcsere, a 2-es metró és a HÉV összekötése, valamint a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a buszterminál és a P+R parkoló sem valósulhat meg – írták. A Miniszterelnökség a cikkre reagálva csütörtökön közölte, a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, ahogy más országokban sem. Azt írták, hogy egy felelős városvezető ebben a helyzetben egyet tehet, Brüsszelbe utazik lobbizni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.