– Már a BRFK-val is leegyeztették a szombati kerékpáros felvonulás útvonalát. Mi derült ki, mire jutottak? Minden korábbi hasonló kerékpáros eseményénél hosszabb utat tesznek meg, így több kellemetlenséget is okozhatnak a városlakóknak.
– Át kellett tervezni az útvonalat az eredetihez képest, az első egyeztetéskor például még szó sem volt arról, hogy felbontják a nagykörúti síneket. A Lánchíd környékén is módosítanunk kellett a tervezett útvonalon, mert várhatóan igen sokan leszünk, a Facebookon korábban egy Critical Massen sem jelezték ennyien, hogy ott lesznek, és nem szeretnénk, ha a pesti alsó rakparton magába gabalyodna a tömeg. A Kossuth tér keresztezése pedig azért nem jön össze, mert arrébb kéne tenni a térelválasztó köveket, és ez most már igen bonyolult lenne. Végül a Báthory, Honvéd, Markó utcákban kerüljük a Kossuth teret, itt a parkolást „le fogják venni” a rendőrök arra a délutánra. Ezt beszéltük végig múlt héten a rendőrökkel és a BKK-val.
Az I bike Budapest-felvonulás útvonala:
– Várjunk csak! Azt mondja, Critical Mass? Mintha eddig kerülték volna a régi nevet, CM-ből pedig volt egy utolsó, és kész. Akkor szombaton mégis újraéled a Critical Mass?
– Két éve Kürti Gáborék ötlete alapján az akkori Critical Mass volt az utolsó. Ez azért volt így, mert 10 év alatt egy nagyon kicsi közösségi dologból nőtt nagyra. Elérte a célját, hogy sokan bringázzanak Budapesten, amit 10 éve el nem tudtunk volna elképzelni. Akkor azt mondtuk, hogy az az utolsó, most pedig nem akartunk nosztalgiakoncert-érzést. A mostani felvonulás neve így – egy régi CM-es pólóból kiindulva – I bike Budapest lett. Már nem kritikus tömeg teker az utakon, fesztiválhangulatú vonulásra lehet készülni. Minden évben tavasszal rendeznénk meg, de lehetnek kisebb akciók is év közben. Meg szeretnénk mutatni, hogy lenne még mit fejleszteni.
– Hát ez az. A Critical Mass szervezői azt mondták, hogy akkor lesz legközelebb felvonulás, ha van miért küzdeni, Critical Mass még sincs, csak I bike Budapest. Most akkor van cél vagy nincs?
– Van. Azt látjuk, hogy elindultak ugyan változások, de azért még mindig van itt mit fejleszteni. Budapest nem igazi bringás város; a belvárosban történnek fejlesztések, de nagyon lassan haladnak. Igazából azt szeretnénk, hogy legyen egyértelműen kimondva, hogy Budapest bringabarát város lesz, és akkor tényleg haladjunk tovább ebbe az irányba. Ha így volna, nem kellene vitatkozni olyan kis dolgokon, hogy ki lehet-e tenni öt biciklitámaszt egy autóparkoló helyére. Ilyen szintű viták mennek, miközben érzékeljük a tömeges igényt.