Másfél éven belül megszűnhetnek Budapest egyik legforgalmasabb útján a közlekedési dugók, ha a fővárosnál jut elég forrás az újbudai Bocskai út Petőfi híd felé vezető sávjainak az átalakítására – mondta el lapunknak Szabó Gábor, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) infrastruktúra-igazgatója.
Az egykori Skála áruház helyén álló bevásárlóközpont megközelítési nehézsége jó példa arra, hogy egy-egy, akár csak rövidke sáv hiánya mekkora galibát okozhat egy ilyen nagyvárosban. A Petőfi híd irányába három sáv vezet, míg a csaknem hat évvel ezelőtt felépült új épület mélygarázsához Buda felől kizárólag egyetlen balra kanyarodó sávon lehet eljutni. Ez a sáv napközben, főként csúcsidőben rendkívül leterhelt, hiszen jóval több autó vár arra, hogy a túloldalra jusson, mint amennyit a jelzőlámpa átenged. Aki a feltorlódott kocsisorba be akar állni, értelemszerűen a másik, egyébként a híd felé azon a szakaszon egyenesen vezető sávban várakozik. Szokás szerint egyre nagyobb dugókban, s emiatt a pesti oldalra igyekvők számára nap mint nap rémálom az átjutás.
Az igazgató elmondta, a BKK még a nyár elején tervezői szerződést kötött a csomópont átépítésére. – Előreláthatóan 2016 első felére elkészülnek az engedélyes tervek, s amennyiben a fővárosi önkormányzat ad forrást erre a feladatra, akkor még jövőre átalakulhat a forgalom, és megszűnnek a torlódások. Két balra kanyarodó sávot fogunk létrehozni, viszont a Bercsényi utcánál át kell alakítani a parkoló bejáratát, hogy egyszerre két autó hajthasson be oda. Ezzel párhuzamosan a gyalogátkelőnek is új helyet kell találni – mondta Szabó Gábor, aki a költségeket 30 és 60 millió forint közé becsülte, mert a munkákhoz kapcsolódva az Október huszonharmadika utca jelentős részét is újra kell majd aszfaltozni.
Mint megtudtuk, a 2009-es forgalomszámlálási adatok, illetve a többi dél-budai bevásárlóközpont látogatottsága alapján a főváros akkori illetékesei azt feltételezték, hogy elég lesz az egy balra kanyarodó sáv a számos más irányból is megközelíthető plázához.