Kizárólag a Mahir Cityposter Kft. teljesítette a szerződésben vállalt kötelezettségeit 2006 és 2012 között – derült ki György István volt fideszes főpolgármester-helyettes több mint három évvel ezelőtti tájékoztatójából. A szerződést idén szeptember végén rendkívüli felmondással szüntette meg a Fővárosi Közgyűlés, ám az önkormányzat hivatalos dokumentumai cáfolják az abban szereplő indokokat.
Azt még egyébként Kocsis Máté (Fidesz–KDNP) fővárosi tanácsnok és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes előterjesztése is elismerte, hogy a Simicska Lajos üzletember résztulajdonában álló cég 2014 végéig csaknem 400 millió forintot fizetett be a városkasszába, ami az idei használati díjakkal és áfával együtt a félmilliárdot is meghaladja.
Az interneten bárki számára elérhető iratok azt is világossá teszik, hogy a Fővárosi Közgyűlés nem most, kizárólag a Mahir-szerződés felmondása kapcsán foglalkozott a hirdetőtáblák kérdésével, 2011 óta többször is napirenden volt a téma (a Demszky-korszakban tabu volt az a három, 25 évre szóló utcabútor-szerződés, amelyet 2006 szeptemberében kötött az MSZP–SZDSZ-es városvezetés).
A jelenleg fővárosi kormánymegbízottként tevékenykedő György István 2012-es összegzéséből például kiderült, hogy egyedül a Mahir volt az a cég, amely mindenben eleget tett kötelezettségeinek. A főváros által három céggel kötött szerződések teljesülését az akkor még létező LMP-frakció kezdeményezésére vizsgálta a kormánypárti többségű közgyűlés. Hanzély Ákos egy 2011. augusztus 31-i közgyűlési felszólalásában ugyanis bírálta, hogy a BKV-megállók reklámjaiért az Intermédia és az Epamedia Kft. sem fizetett (ezeknek a cégeknek a jogutódja a JCDecaux Hungary Zrt.). Hanzély egy vélhetően 2010-es jelentésre hivatkozott, amelynek alapján közel 660 millió forint be nem fizetett közterület-használati díjat, valamint el nem végzett karbantartási, tisztítási és javítási munkákat hiányolt.
Kiderült ugyanakkor, hogy a JCDecaux-nak és jogelődjeinek tényleg nem kellett használati díjat fizetnie (a JCDecaux ma sem fizet egy fillért sem az általa használt 713 utasvárós reklámhelyért), csak áfát. Figyelemre méltó, hogy az önkormányzati dokumentum szerint forgalmi adót is csak 2011-ben utalt először a vállalkozás, 155 millió forintot. Az azt megelőző évekről a városvezetés nem talált adatot, viszont megállapították, hogy csaknem 30 utasvárón engedély nélkül helyeztek ki reklámokat. Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatója 2013 áprilisában jelezte a távirati irodának, hogy jogi eljárást indítottak szerződésszegés miatt.