Palkovics: Nem szerencsés a Klik centralizált működése

A héten megalakulnak a szakmai munkacsoportok.

MTI
2016. 02. 16. 14:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Palkovics László rámutatott: a munkacsoportok vezetőinek döntése, hogy hol üléseznek, ha ehhez nincsenek meg a feltételeik, ebben segítséget nyújtanak. A Nemzeti Pedagógus Kar a gyermeki, tanulói életutak munkacsoportja összehívásának meghívóját már elküldte, így ez a munkacsoport megalakul, a másik két munkacsoport megalakulásáról pedig a témafelelősei döntenek. Az államtitkár közölte, hogy a kerekasztal-megbeszélésre várják továbbra is a meghívott feleket, köztük természetesen a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét (PDSZ) is. Az alternatív kerekasztal delegáltját is szívesen látják a köznevelési kerekasztalnál – jegyezte meg.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ belső korrekciójára sor kerül, az ehhez szükséges feladatokat az államtitkárság prioritásként kezeli – erősítette meg Palkovics László, s kiemelte: a következő tanévtől már más szerkezetben, átalakított formában működhet a központ.

Kitért arra, hogy a Klik működése a jelenlegi, centralizált formában „nem igazán szerencsés”, a 198 tankerület nem funkcionál jól. A tervezett decentralizáció lehetséges iránya, hogy ezek az ország térszerkezetéhez vagy a régiókhoz igazodnának, illetve elképzelhető, hogy az iskolák száma alapján központokat szervezzenek. A kerekasztal többféle döntésre alkalmas javaslatot tehet. Ahol miniszteri döntésre van szükség, az az Emmi hatásköre – tette hozzá.

Arról, hogy a köznevelési kerekasztalon a tanárképzést az egri tanárképző képviseli, azt közölte: a tanárképzést a Magyar Rektori Konferencia alelnöke képviseli. A pedagógushivatás-munkacsoport témafelelőse a Magyar Rektori Konferencia, így további felsőoktatási intézmények is bekapcsolódhatnak ebbe a munkába – jelezte az államtitkár.

Palkovics László szólt arról is, hogy a pedagógusképzés és -továbbképzés megújításában nagyobb hangsúlyt kell helyezni a modernebb módszerek, az innovatívabb szemlélet fejlesztésére. Erről a kérdésről várhatóan 2016 második felében születhet döntés úgy, hogy a változások bevezetésére 2017. január 1-jétől lehet számítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.