Palkovics: Nem szerencsés a Klik centralizált működése

A héten megalakulnak a szakmai munkacsoportok.

MTI
2016. 02. 16. 14:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Palkovics László rámutatott: a munkacsoportok vezetőinek döntése, hogy hol üléseznek, ha ehhez nincsenek meg a feltételeik, ebben segítséget nyújtanak. A Nemzeti Pedagógus Kar a gyermeki, tanulói életutak munkacsoportja összehívásának meghívóját már elküldte, így ez a munkacsoport megalakul, a másik két munkacsoport megalakulásáról pedig a témafelelősei döntenek. Az államtitkár közölte, hogy a kerekasztal-megbeszélésre várják továbbra is a meghívott feleket, köztük természetesen a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét (PDSZ) is. Az alternatív kerekasztal delegáltját is szívesen látják a köznevelési kerekasztalnál – jegyezte meg.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ belső korrekciójára sor kerül, az ehhez szükséges feladatokat az államtitkárság prioritásként kezeli – erősítette meg Palkovics László, s kiemelte: a következő tanévtől már más szerkezetben, átalakított formában működhet a központ.

Kitért arra, hogy a Klik működése a jelenlegi, centralizált formában „nem igazán szerencsés”, a 198 tankerület nem funkcionál jól. A tervezett decentralizáció lehetséges iránya, hogy ezek az ország térszerkezetéhez vagy a régiókhoz igazodnának, illetve elképzelhető, hogy az iskolák száma alapján központokat szervezzenek. A kerekasztal többféle döntésre alkalmas javaslatot tehet. Ahol miniszteri döntésre van szükség, az az Emmi hatásköre – tette hozzá.

Arról, hogy a köznevelési kerekasztalon a tanárképzést az egri tanárképző képviseli, azt közölte: a tanárképzést a Magyar Rektori Konferencia alelnöke képviseli. A pedagógushivatás-munkacsoport témafelelőse a Magyar Rektori Konferencia, így további felsőoktatási intézmények is bekapcsolódhatnak ebbe a munkába – jelezte az államtitkár.

Palkovics László szólt arról is, hogy a pedagógusképzés és -továbbképzés megújításában nagyobb hangsúlyt kell helyezni a modernebb módszerek, az innovatívabb szemlélet fejlesztésére. Erről a kérdésről várhatóan 2016 második felében születhet döntés úgy, hogy a változások bevezetésére 2017. január 1-jétől lehet számítani.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.