Az elmúlt három esztendőben 17,3 millió forintnyi bírságot szabott ki az Orangewayshez köthető cégekre a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) – tudtuk meg az állami szervtől. Tájékoztatásuk szerint 2013 márciusa óta (amióta az NKH hatáskörébe került az autóbuszos utaspanaszok kivizsgálása) 57 bejelentés érkezett hozzájuk a nemzetközi utakat szervező fapados busztársasággal kapcsolatban, és ezek csaknem felét megalapozottnak találták. Az NKH 27 esetben bírságolta meg, figyelmeztette, kötelezte a menetjegy árának visszafizetésére vagy átalány-kártérítésre az Orangeways-csoport valamely cégét. A közlekedési hatóság a kiszabott bírságok behajtására a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) eljárását kezdeményezte, ám ezek eredményéről hiába érdeklődtünk a NAV-nál: adótitokra hivatkozva nem árultak el semmit.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól megtudtuk: hozzájuk is érkeztek panaszok az Orangewaysre, ám azokat áttették az elsőfokú hatósághoz, tehát az illetékes kormányhivatalhoz. Budapest Főváros Kormányhivatalánál megkeresésünkre azt közölték: 2010 óta körülbelül hetven beadvány érkezett hozzájuk a busztársaság ügyében, ám ezek egyikében sem volt hatáskörük eljárni.
Aki azt gondolná, a gonosz hatóságok kekeckedése vagy balszerencsés véletlenek összejátszása miatt kapott 17 millió forintnyi bírságot a fapados busztársaság az elmúlt években, annak érdemes elindítania egy internetes keresést. A világhálón se szeri, se száma az olyan híreknek, blogbejegyzéseknek, kommenteknek, amelyek az Orangeways kritikán aluli szolgáltatásairól szólnak. A legnagyobb internetes közösségi oldalon már 2012-ben megalakult az Orangeways-károsultak csoportja. Évek óta visszatérő panasz, hogy az ügyfélszolgálaton nem veszik föl a telefont, az e-mailekre nem válaszolnak, a járatokat előzetes értesítés nélkül törlik, a lerobbant buszok helyett nem küldenek mentesítő járatot, vagy a műszaki hibák sokszor azután derülnek ki, hogy az utazásért már beszedték a pénzt. Amit aztán olykor még hosszas huzavona után sem fizetnek vissza. Ízelítőül néhány eset az elmúlt fél évből. Tavaly decemberben, röviddel az ünnepek előtt derült ki, hogy a fapados társaság mégsem indít járatokat Erdélybe és Prágába, ám a befizetett pénzt nem hajlandó visszaadni. A hoppon maradt utasokat SMS-ben értesítették a járatok törléséről, ám az interneten tovább hirdették az utakat. Volt, aki a rendőrséghez fordult, azonban lapunk megkeresésére az Országos Rendőr-főkapitányság sajtószolgálata azt közölte: nem nyomoznak az ügyben.