Négy hónappal, az idén augusztus 3-ig hosszabbította meg a Legfőbb Ügyészség az M4-es metró beruházásánál kötött tanácsadói szerződések, illetve az Alstom-metrókocsik beszerzése ügyében hivatali vesztegetés miatt hatodik éve zajló nyomozást – tudta meg lapunk Bagoly Bettina kirendelt szóvivőtől. Mint azt a Fővárosi Főügyészség sajtószóvivőjeként korábban elmondta: az eljárást folytató Nemzeti Nyomozó Iroda még további nyomozási cselekményeket tart szükségesnek.
A Nagy-Britanniában az Alstom-vezetők ellen zajló eljárás nemrég a magyar parlamentben is téma volt. Orbán Viktor miniszterelnök az offshore-ügyekben felállítandó nyomozócsoportról szólva az MTI szerint megjegyezte: mindent fel kell tárnia, és nyilvánosságra kell hoznia.
Az évtizedes ügyben a brit Súlyos Csalások Elleni Hivatal bűnszervezetben elkövetett vesztegetés miatt emelt vádat. Forintban több mint 2 milliárdos kenőpénz átadásával segíthették elő, hogy a francia járműgyártó elnyerje az M2-es és az M4-es metróvonal szerelvényeire kiírt 2005. évi fővárosi tendert. A 37 szerelvény leszállításáról Demszky Gábor volt főpolgármester (SZDSZ) és Aba Botond akkori BKV-vezérigazgató 2006 júniusában írta alá a 65 milliárd forintos, teljesítés nélkül is felerészt kifizetett szerződést. Az M2-es metróra egyébként négy év késéssel, 2012-ben érkeztek meg a kocsik, miután Tarlós István főpolgármester (Fidesz–KDNP) újratárgyalta az előnytelennek minősített megállapodást.
Az ügyben Jávor Benedek (PM) európai parlamenti képviselő a napokban a Csalás Elleni Európai Hivatalhoz fordult. Ez a szervezet vizsgálja az EU-költségvetés terhére elkövetett csalásokat, ám a beszerzést az Európai Beruházási Bank nem uniós pénzekből finanszírozta.