A lízingszerződést 72 hónapos futamidővel kötötték, a havi lízingdíjat pedig csaknem százezer forintban határozták meg, vagyis közel hétmillió forintot fizet az autóért a kisebbségi önkormányzat.
Balogh szerint az Audi beszerzését a korábbi hivatali gépjármű rossz műszaki állapota és „közlekedésbiztonsági szempontok” tették szükségessé.
Mivel több ORÖ-képviselő szerint is közgyűlési döntés lett volna szükséges az autóbeszerzéshez, utóbb erre is rákérdeztünk volna az elnöknél, ám Balogh János már nem reagált. Az elnököt hiába kerestük, hivatali vonalán a fiával tudtunk beszélni, aki egy másik számot adott meg, ez a telefon viszont egész nap ki volt kapcsolva.
Az autóbeszerzés pikantériája, hogy a Farkas Flórián miniszterelnöki biztos nevével fémjelzett Híd a munka világába program után a szervezet összesen 1,6 milliárd forintot kell hogy visszafizessen az Emberi Erőforrások Minisztériumának, ami éves költségvetésének körülbelül a négyszerese. Az ügyben az adóhivatal is nyomoz.
Nem mellékes, hogy a humántárca kirívóan méltányos feltételeket biztosított a szervezetnek. A májusban kötött megállapodás alapján a törlesztés első 11 hónapjában mindössze a teljes tartozás alig több mint 3 százalékát, vagyis összesen 55 millió forintot kell megfizetnie az ORÖ-nek. A tizenkettedik hónapban pedig a fennmaradó több mint másfél milliárd forintot egy összegben kell törleszteni, amire aligha van esély. Bár az ORÖ vezetése előtt már májusban ismert volt, hogy az adósságot mindenképpen vissza kell fizetni – tehát takarékoskodásra van szükség –, szeptember végén mégis megkötötték a hétmillió forintos Audi-beszerzésről szóló megállapodást.
A szervezet pénzügyi manővere miatt pedig még kevésbé érthető, hogy a Balog Zoltán vezette Emmi miért nem nevezett ki pénzügyi gondnokot az önkormányzat mellé. Azonban úgy tűnik, hogy a minisztérium számára nem kulcsfontosságú az adósság behajtása, s a pénzügyi fegyelem biztosítása. Ezért akár egy közpénzből fizetett méregdrága Audival is furikázhat az ORÖ elnöke.