Kerényi áldozata szerint nincs bocsánat

Maros Ákos nevetségesnek tartja Kerényi reakcióját, szerinte a vállfával való ütlegelés nem nevezhető elfogadható viselkedésnek.

2017. 11. 08. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem fogadja el a bocsánatkérést az abúzusváddal illetett operettszínházi (most már csak volt) vezetőtől egykori áldozata.

Ismert, a Budapesti Operettszínház művészeti vezetőjét és volt főigazgatóját, Kerényi Miklós Gábort nemrégiben név szerint is megnevezte Maros Ákos egykori színész, táncos és műsorvezető, mint aki zaklatta őt. A volt főigazgató ezek után a Facebookon kért bocsánatot Marostól és mindazoktól, akik hasonló történetekkel álltak a nyilvánosság elé, ám ez a bocsánatkérés furcsára sikeredett. Mint a „Kero” néven ismert színházi figura fogalmazott: „Be kell, hogy valljam, sok élethelyzetben, sok megoldásban, stílusban, viselkedésben valóban közelítettem ahhoz a határhoz, ami még szerintem elfogadhatónak tekinthető. Tettem ezt a művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés, a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán.” Maros szintén a Facebookon reagált szerint ez minden, csak nem bocsánatkérés.

„A nevetséges bocsánatkérését – már amennyiben ez a bagatellizált nyilatkozat annak tekinthető – annyival mindenképpen kommentálnám, hogy egy fiatal táncos vállfával történő elfenekelése nálam nem tartozik sem a »művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés«, sem pedig »a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán« elfogadható viselkedésbe.”

Mint ismert, 23 évvel ezelőtt Szegeden Kerényi Miklós Gábor arra utasította táncosát, hogy vegye le a nadrágját, hogy „elfenekelhesse”, ám a művész ellenállt, alsónadrágon keresztül sújtott rá többször egy faeszközzel, ami után „hurkásra” dagadt Maros hátsója.

Kerényiről – bár konkrét tetteit következetesen tagadja, illetve kozmetikázni próbálja – sorra kerülnek elő múltbéli történések, amelyek során fiúkkal bocsátkozott különféle „játékokba”. Azzal próbálta meg először tisztázni magát, hogy nyugdíjazását kérte, azonban amint Maros Ákos arcát vállalva előállt történetével, „Kerót” azonnal kirúgták az Operettszínházból.

A bocsánatkérésig (gyanúsítás, tagadás, kurta-furcsa beismerés, lebukás, kirúgás) Kerényi ügye igen hasonlított Marton Lászlóéra, aki a Vígszínház korszakos művészfejedelme volt. Neki azonban az áldozatok leghangosabbika, Sárosdi Lilla megbocsátott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.