Az elmúlt időszakban sok kritika érte a 112-es segélyhívószámot: többször előfordult, hogy a központosított bevetésirányítás hibája miatt rossz helyre indult a segítség, a betelefonálók esetenként fölöslegesnek, időhúzásnak érezték a nekik szegezett kérdéseket. Olyan ügy is volt, ami miatt a katasztrófavédelem és a tűzoltóság mutogatott egymásra, illetve a 112-es operátorára. A helyzetet tisztázandó a segélyhívó vonalat üzemelteltető rendőrség a katasztrófavédelemmel együtt összehívott szerdára egy közös sajtótájékoztatót.
Az eseményen részt vett Matuska Zoltán tűzoltó ezredes, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője, aki a közelmúltbeli tragédiáról adott tájékoztatást. Elmondta, hogy nem a segélyhívóközpont operátora, hanem a szolnoki katasztrófavédelmi központ segélyhívást fogadó tűzoltói hibáztak akkor, amikor nem küldtek fecskendős tűzoltóautót az októberben egy ember halálát okozó tűzeset helyszínére. A szolnoki vezető hangsúlyozta: a két, egyébként évtizedes tapasztalattal rendelkező tűzoltó hibázott, ellenük fegyelmi eljárás indult, illetve feljelentést tettek ellenük a Központi Nyomozó Főügyészségnél is kötelezettségszegés miatt. A vizsgálat még nem zárult el, addig részleteket nem árulnak el.
A tájékoztatón Hablicsek Nikoletta rendőr ezredes, az ORFK ügyeleti főosztályának vezetője elmondta, hogy miközben komoly hibái nincsenek a rendszernek, egyes portálokon olyan információk jelentek meg, amelyek szerint a 112-es működése erősen problémás. Példaként az Index cikkét hozták fel, melyben arról volt szó, hogy a segélyvonal munkatársa egy infarktusos beteg mellett húzta az időt. Az írást egy ügyeleten dolgozó orvos beszámolójára alapozták, a sajtótájékoztatón ezt cáfolandó játszottak le feliratozva két bejelentést. A lejátszással a gond az volt, hogy a felvételt személyiségi jogokra hivatkozva eltorzították, a helyszín beazonosítására alkalmas címeket pedig kisípolták. Arra nem sikerült rájönnünk, hogy a lejátszott két felvételt – amelyekkel valóban semmi gond nem volt – milyen alapon feleltették meg annak, amelyikről az Index cikke szólt, és amelyben a bejelentő csak keresztnevével szerepelt. Főleg hogy a bejelentésekkel kapcsolatos problémákról lapunknak is beszélt ügyeleten dolgozó ápoló, mentő és tűzoltó is. Tehát vagy valamennyien egységesen valótlanságokat állítottak, vagy tényleg van némi gond a rendszerrel.