A környéket a Scotland Yard és a királyi haditengerészet már éjszaka lezárta, de ez a légikikötő forgalmát még nem érintette, mivel a City éjjel nem működik, és hétvégenként egyébként is jelentősen korlátozzák a forgalmát, tekintettel a környék sűrűn beépített lakónegyedeire – írja az MTI.
A Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül a City az egyetlen olyan, amely a brit főváros belterületén működik.
A repülőtér népszerű a City pénzügyi szolgáltatási szektorában dolgozó üzletemberek körében, mivel munkahelyükről néhány perc alatt elérhető, és a belföldi célállomások mellett más európai pénzügyi központokba, illetve New Yorkba is el lehet jutni közvetlen járatokkal.
A hétfői lezárás a repülőtér közleménye szerint hozzávetőleg 16 ezer utast érint.
A bombát a repülőtér környékén zajló felújítási munkák közben találták a Temze folyóban. A helyszínre vezényelt haditengerészeti szakértők megállapították, hogy a robbanószerkezet működőképes, a Scotland Yard ezután rendelte el a repülőtér és a környező utak lezárását 200 méteres körzetben. A lezárt területről a lakókat is evakuálták.
A BBC beszámolója szerint Robert Sinclair, a repülőtér vezetője bocsánatot kért a kellemetlenségért, és kiemelte, tisztában van azzal, hogy mindez kényelmetlenséget okoz az utasoknak és a helyi lakosoknak. Hozzátette: együttműködnek a Scotland Yarddal és a királyi haditengerészettel, hogy a lehető leggyorsabban megoldják a helyzetet.
A City a legkisebb forgalmú londoni repülőtér; évente 4,5 millió utas használja, míg a legnagyobb a főváros nyugati határában működő Heathrow, amelyen évente 75 millió utas fordul meg.
A City az egyetlen az öt londoni nemzetközi repülőtér közül, ahová nem közlekednek menetrendszerű járatok Budapestről.
A környéken a múlt század első felében London akkori tengeri kikötőjének dokkjai működtek – a városrész neve ma is Docklands –, amelyeket különösen heves német légitámadások értek az angliai csata hónapjaiban.
Az 1980-as évektől az egykori kikötői körzet a londoni pénzügyi szolgáltatási központ keleti-délkeleti terjeszkedésének fő célterületévé vált, a dokkok helyét felhőkarcolók foglalták el. Az új pénzügyi központnak a kiszolgálására építették fel a City repülőteret, amelyen 1987 őszén indult meg a forgalom.