Liftek, kabinok: kész matekpélda a 3-as metró akadálymentesítése

Tarlós István elmondta, pontosan hogyan is képzeli a főváros a probléma megoldását.

2018. 02. 09. 13:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2020 végéig felújítandó M3 metró húsz állomásából végül 12+1 helyen lift, öt megállóban mozgólépcsős-kabinos berendezés épül, míg két helyszínt – a Pöttyös utcát és az Ecseri utat – alacsony padlós buszjáratok kötnek majd össze a többivel. Ekképp tisztázta a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István főpolgármester a körvonalazódó akadálymentesítési megállapodást. Elmondta: a kormánnyal és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) tovább zajlanak a tárgyalások a tényleges egyezség megkötéséig.

Budapest vezetője annak ellenére biztos a teljes körű akadálymentesítésnek a fenti módjában, hogy Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke „nem tekinti egyenrangú, alternatív megoldásnak a metróvonal felszíni közlekedéssel való kiváltását”. Szerintük képtelenség a metrószerelvényekével azonos járatszámot elérni, és az alacsony padlós buszok éves fenntartási költsége egymilliárd forint volna.

Az említett kabinos berendezés 200-250 millió forintba kerül, míg a liftek állomásonként 1 milliárdba. A finanszírozás kérdése még bonyolultabb: a metrófelújítás jelenlegi, 137,5 milliárd forintos támogatási szerződése papíron fedezetet nyújt 12 lift beépítésére. A további felvonó és az öt kabinos szerkezet költségéhez a főváros a metróberuházáson túli támogatást remél a kormánytól. Ez az összeg meghaladja a 2 milliárd forintot, és még több, ha a buszokat is idevesszük.

Egyébként a kerekesszékeseknek bonyolult közlekedési manővereket kellene végrehajtaniuk, ha a jövőben az M3 metrón a belváros felől az Ecseri útig szeretnének eljutni. Ki kellene ugyanis szállniuk a Nagyvárad téren, lifttel fölmenni a felszínre, odagurulni a kijelölt megállóhoz, majd várni a buszra. Ha később Kőbánya-Kispestig folytatják az útjukat, elbuszozhatnak a Határ útig, ahol megint le, majd a végállomásnál pedig ismét fölliftezhetnek.

Horváth Csaba (MSZP) lapunkkal közölte: folytatják az aláírásgyűjtést, de csak jövő héten mondják meg, hányan támogatták a kezdeményezésüket.

Tarlós István, aki a Kúria álláspontjára hivatkozva értelmetlennek tartja a referendumot, erre reagálva azt mondta: „Gyűjtsék csak nyugodtan tovább, a városvezetés ezután is csak a kormánnyal és a MEOSZ-szal egyeztet”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.