Liftek, kabinok: kész matekpélda a 3-as metró akadálymentesítése

Tarlós István elmondta, pontosan hogyan is képzeli a főváros a probléma megoldását.

2018. 02. 09. 13:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2020 végéig felújítandó M3 metró húsz állomásából végül 12+1 helyen lift, öt megállóban mozgólépcsős-kabinos berendezés épül, míg két helyszínt – a Pöttyös utcát és az Ecseri utat – alacsony padlós buszjáratok kötnek majd össze a többivel. Ekképp tisztázta a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István főpolgármester a körvonalazódó akadálymentesítési megállapodást. Elmondta: a kormánnyal és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) tovább zajlanak a tárgyalások a tényleges egyezség megkötéséig.

Budapest vezetője annak ellenére biztos a teljes körű akadálymentesítésnek a fenti módjában, hogy Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke „nem tekinti egyenrangú, alternatív megoldásnak a metróvonal felszíni közlekedéssel való kiváltását”. Szerintük képtelenség a metrószerelvényekével azonos járatszámot elérni, és az alacsony padlós buszok éves fenntartási költsége egymilliárd forint volna.

Az említett kabinos berendezés 200-250 millió forintba kerül, míg a liftek állomásonként 1 milliárdba. A finanszírozás kérdése még bonyolultabb: a metrófelújítás jelenlegi, 137,5 milliárd forintos támogatási szerződése papíron fedezetet nyújt 12 lift beépítésére. A további felvonó és az öt kabinos szerkezet költségéhez a főváros a metróberuházáson túli támogatást remél a kormánytól. Ez az összeg meghaladja a 2 milliárd forintot, és még több, ha a buszokat is idevesszük.

Egyébként a kerekesszékeseknek bonyolult közlekedési manővereket kellene végrehajtaniuk, ha a jövőben az M3 metrón a belváros felől az Ecseri útig szeretnének eljutni. Ki kellene ugyanis szállniuk a Nagyvárad téren, lifttel fölmenni a felszínre, odagurulni a kijelölt megállóhoz, majd várni a buszra. Ha később Kőbánya-Kispestig folytatják az útjukat, elbuszozhatnak a Határ útig, ahol megint le, majd a végállomásnál pedig ismét fölliftezhetnek.

Horváth Csaba (MSZP) lapunkkal közölte: folytatják az aláírásgyűjtést, de csak jövő héten mondják meg, hányan támogatták a kezdeményezésüket.

Tarlós István, aki a Kúria álláspontjára hivatkozva értelmetlennek tartja a referendumot, erre reagálva azt mondta: „Gyűjtsék csak nyugodtan tovább, a városvezetés ezután is csak a kormánnyal és a MEOSZ-szal egyeztet”.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.