Médiatanács: A kereskedelmi televíziókban az időjárás-jelentésben hirdettek a legtöbbet

Az országos kereskedelmi televízióknál 2018 második fél évben is az időjárás-jelentés volt a legtöbbet támogatott műsortípus – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága az MTI-vel pénteken.

Forrás: MTI2019. 03. 08. 14:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A naponta többször is jelentkező műsorban csak a TV2-nél 15 822 támogatói üzenet jelent meg. Az RTL Klubnál A konyhafőnök VlP emelkedett ki 2429 támogatói üzenettel, a közszolgálati Duna TV műsorpalettájáról pedig a Család-barát magazinhoz fűződött a legtöbb szpot, 1533 – olvasható a közleményben.

A támogató cégek közül 83 a TV2 Mokka, 81 pedig az RTL Klub Édesítő című műsorában hirdetett. A közszolgálati Duna TV legtöbb támogatót vonzó műsorának az időjárás-

jelentés (37 cég), a Balatoni nyár (37 cég) és a Család-barát (31 cég) bizonyult.

A 2018 második fél évét vizsgáló minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV volt, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában a közszolgálati Duna World, illetve a kereskedelmi Sport1, Story4, TV4, Viasat3 és Viasat6 is.

A kilenc televízióban fél év alatt 111 óra 40 percnyi támogatói üzenetet láthattak a nézők 1173 cégtől. A vizsgált csatornák 17 664 órányi műsoridejében összesen 82 024 szponzorüzenet jelent meg, ebből a TV2 vonultatta fel a legtöbbet, 46 590-et, 1540-nel meghaladva a 2017 azonos időszakában leadott szpotok számát.

A Duna TV-n a 2018 második fél évben leadott 6398 szpot 701-gyel volt több, mint az előtte lévő fél évben. Az RTL Klubnál viszont kevesebb ilyen üzenet ment le, 26 870-ről 24 192-re csökkent a száma.

A műsortámogatásban részt vevő cégek közel négyötöde csupán egy televízióban hirdetett, de volt olyan vállalat is, amely hat csatornán is vásárolt támogatási lehetőséget.

Tizennégy cég hirdetett a fél év alatt összesen több mint egy óra időtartamban, közülük a legtöbb műsoridőt egy távközlési cég és két építőipari vállalat vette meg. A gazdasági szektorok szerint az élmezőny első három helyére az építőipar után a szolgáltatás – elsősorban az utazásszervezés és vendéglátóhelyek hirdetéseinek köszönhetően -, valamint az élelmiszerszektor került.

Az NMHH tudatta, hogy a médiatanács idén is meghirdeti pályázatát helyi vagy körzeti rádióknak rendszeresen jelentkező hírműsorok, közérdekű szolgáltató és tematikus magazinműsorok készítésére a Magyar Média Mecenatúra Program keretében.

A 300 millió forintos keretösszegű felhívásra négy alkalommal lehet jelentkezni 2019-ben, az első fordulóra a jelentkezési határidő április 4. Az igényelhető maximális támogatás hírműsoroknál kilencezer, a másik két műsortípusnál 45 ezer forint adásonként.

A médiatanács 50 ezer forintos bírságot rótt ki az RTL Klub médiaszolgáltatójára, mert a High Life című támogatott műsor egy tavaly novemberi adásában – a tartalom szerves részeként – a műsort támogató fürdő szolgáltatásának megvásárlására ösztönözték a nézőket. A médiaalkotmány szerint támogatott műsor nem ösztönözhet a támogató termékének beszerzésére vagy szolgáltatásának igénybevételére.

Szintén 50 ezer forintos bírságot rótt ki a médiatanács a Nógrád megyei Bercel székhelyen működő, helyi vételkörzetű Gólya TV médiaszolgáltatójára, amiért a TV öt vizsgált decemberi adásnapján a Mária Rádió aktuális műsora szólt a képújság teljes időtartama alatt, és ez „engedély nélküli hálózatba kapcsolódásnak minősül”. A rádió szolgáltatójának nem volt tudomása a hálózatba kapcsolódásról – tették hozzá.

A médiatanács állampolgári bejelentés után nem indít eljárást méltóságsértés miatt a TV2 Exatlon Hungary című február 12-i adása miatt, amelyben az egyik szereplő szóban letámadta játékostársát.

„A hatóság megállapította, hogy a párbeszéd a néhány sértő vagy fenyegető kijelentés ellenére nem zajlott emelt hangon, és a verseny általános feszültségét figyelembe véve nem volt kirívó. A konfliktust megfelelően ellensúlyozta a műsorvezető, maga a megszólított játékos és a többi csapattárs is – írták.

A testület véglegesítette és a honlapján közzétette a Gyöngyös 102,2 MHz-es és a Sátoraljaújhely 90,6 MHz-es helyi rádiós frekvenciák pályázati felhívásait közösségi jellegű hasznosításra. Az ajánlatokat április 8-án, illetve április 10-én lehet majd benyújtani. A tanács véleményezésre közzétette a Sátoraljaújhely 104,9 MHz-re kereskedelmi hasznosítására vonatkozó pályázati felhívás tervezetét is – olvasható a közleményben.

”Az ajánlatok tartalmi vizsgálatának részeként felvilágosítást kér a testület a Székesfehérvár 106,6 MHz és a Tatabánya 107,0 MHz helyi közösségi rádiós frekvenciák pályázati eljárásaiban a mindkét frekvencián egyedül pályázó Karc FM Kft.-től. A Zalaegerszeg 88,3 MHz helyi közösségi rádiós pályázaton a testület az alaki vizsgálat után nyilvántartásba vette az egyetlen ajánlattevőt, a Lánchíd Rádió Kft.-t.„

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.