Nagy port vert fel Boldog István fideszes képviselő Facebook-bejegyzése, amelyben a Coca-Cola termékeinek bojkottjára szólított föl a cég szerinte homoszexualitást promotáló plakátjai miatt. A sajtó fölkapta a hírt, de úgy tűnik, az embereket kevésbé hozta lázba a kérdés. Budapest utcáin a járókelőkkel beszélgetve az a benyomásunk támadt, a többség annak tekinti a plakátkampányt, ami: reklámfogásnak.
– Eddig melltartó nélküli, dús keblű lányok voltak az üdítőreklámokban. Az is nyilván arról szólt, hogy az emberek pillantását megragadja, és eszükbe juttassa, hogy szomjasak. Nem hiszem, hogy ennél többet kellene gondolni ebbe a kampányba. A Coca-Colánál arra törekedtek, hogy minél nagyobb hiszti legyen belőle – mondta lapunknak Dominik, a 41 éves cégvezető, akit az egyik fővárosi aluljáróban kérdeztünk. – Ez egy jó reklámfogás. Ennyi. Az én értékrendemhez nem illik, de egy multinacionális cég úgy próbálhat pénzt szerezni, ahogy akar – folytatja a férfi, majd hozzátette: – Én nem csinálnék ilyen kampányt, de hogy őszinte legyek, a XXI. században ennél cifrábbakat is látott már az ember.
Másképp látja a kérdést Klára. – Kicsit irritál. Miért pont azonos neműekkel kell a szerelmet illusztrálni? Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet az azonos neműek közötti szerelem, de én természetellenesnek gondolom. Elfogadom, hogy van ilyen, de nem reklámoznám – fogalmaz a 67 éves asszony.
– Furcsának tartom ezt a kampányt, mert egy reklámnak minél több embert kell megszólítania és rávennie a termék fogyasztására. Nem tudom, miért gondolják, hogy egy ilyen plakáttal jobban célt érnek, mint ha csak olyat használnának, amelyiken egy helyes fiú és egy helyes lány van. Nem hiszem, hogy jelenleg Magyarországon ez a kampány sikeres lehet. De hát ez a globalizáció. Én utálom a kólát, mert egy egészségre káros ital, amit egyáltalán nem is kellene reklámozni. Én már akkor sem szerettem, amikor először behozták Magyarországra – teszi hozzá Klára, mielőtt felszállna a hatos villamosra.

Fotó: Éberling András
– A fehérneműreklámokon majdnem meztelen nők vannak. Az szerintem sokkal rosszabb – vélekedik a 27 éves Kriszta, aki éppen gyesen van első gyermekével, de korábban egy multinacionális cégnél dolgozott. – A vállalat reklámozni akarja magát, és ezt az egészet sokan túlreagálták. Ha a szemem sarkából nézném ezeket a plakátokat, szerintem nem is tűnne föl, mi van rajtuk. A bojkottra hívók pont az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének – teszi hozzá az édesanya, aki szerint marketingszempontból zseniális a kampány, mert most mindenki a Coca-Coláról beszél. – A cég marketingesei biztosan komoly bónuszt kapnak idén – mondja nevetve.