– Nem tisztem, hogy az ellenzéki képviselők fejében forgó gondolatokat kitaláljam, azt viszont állíthatom, hogy az elutasításuk indokai tévesek és helytelenek. Ők egyfajta korlátlan felhatalmazásról, korlátlan hatalomról beszélnek, amiről viszont nem szól a törvény. Az alapján a kormány kizárólag a koronavírus járvány felszámolásával, a betegek gyógyításával, az egészségesek egészségének a megőrzésével, a gazdasági károk elhárításával összefüggő körben teheti meg a szükséges, és a céllal arányos intézkedéseket. Ez kötelessége is. Különleges idők különleges intézkedéseket kívánnak. Így olyan jogainkat gyakorolni, amik máskor természetesek, például hogy akkor és oda megyünk, ahová és amikor akarunk, hogy mások társaságában közterületeken tartózkodunk, vagy rendezvényeket látogatunk, most a legszigorúbban, éppen a saját érdekünkben tilosak. Ahhoz hogy a kormány ezeket az intézkedéseket idejében meg tudja hozni, továbbá hogy segítsen elkerülni a fenyegető, súlyos gazdasági válságot, különleges felhatalmazásra van szükség. A veszélyhelyzet során megalkotott rendeletek pedig ezt a célt, és csak ezt a célt szolgálják. Ami pedig az ellenzék által feszegetett határidő kérdését illeti: ez az állapot addig maradhat fenn, amíg a járványveszélyhelyzet fennáll. Amint ez elmúlik, természetesen megszűnik ez a fajta különleges jogrend. Fontos tudni: az Országgyűlés működik és bármikor dönthet úgy, hogy visszaveszi a gyeplőt, hogy nem teszi lehetővé a rendeleti kormányzást, azok hatályának meghosszabbítását. Nagyon fontos még, hogy a törvény értelmében az Alkotmánybíróság is folyamatosan működik, sőt kifejezetten kötelezi annak elnökét és főtitkárát, hogy a legrosszabbra is felkészülve, akár informatikai eszközök útján biztosítsa, hogy az Alkotmánybíróság működő és döntésképes maradjon. Az alkotmányos jogainkat tehát nem fenyegeti veszély, senki nem tesz szert semmiféle indokolatlan túlhatalomra.