– Arra sem volt elég az óraszám, hogy minden témakörrel foglalkozzunk, a gyakorlás már szóba sem jöhetett – magyarázta Bárány Zsolt Béla. – A mostani fejlesztés során az egyik elv az volt, hogy kimutatható csökkentést érjünk el. A 7–8. évfolyamon a leckék 37 százaléka kikerült a tananyagból, míg a 9–10. évfolyamon ez a csökkentés körülbelül 25 százalékos. Egy konkrét példát is hadd említsek: az általános iskolai szakaszban ezentúl csak a szóegyenletek felírása marad a kötelező tananyag, a kémiai jelrendszerrel felírt reakcióegyenletek csak a gimnáziumi képzésben jönnek elő. Egy 15 éves gyermek sokkal könnyebben átlátja és megérti ezt a kérdést, mint egy 13 éves – ismertette a változásokat a kerettantervek kémia munkacsoportját vezető pedagógus. Hozzátette: a módosítással az is céljuk volt, hogy a tanulók már a bevezető évfolyamokon is a mindennapi élethez köthető, alkalmazható ismerethez jussanak.
Magyar Péter kínos magyarázkodásba kezdett, de nem volt benne sok köszönet
Nem tudta tovább kerülni a válaszadást, mégis szóba állt egy újságíróval.