Brüsszel milliókat költ saját propagandájára

Az Európai Unió vízfeje nem képes hatékonyan kezelni a felmerülő válsághelyzeteket.

Forrás: Tűzfalcsoport.blogstar.hu2020. 04. 30. 12:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus-járvány elleni harc megmutatta, hogy az Európai Unió vízfeje, Brüsszel, nem képes hatékonyan kezelni a felmerülő válsághelyzeteket, és úgy, ahogy a migráció esetében, most is a tagállamoknak, a nemzetállamoknak kellett kezükbe venniük az irányítást. Van azonban egyvalami, amire Brüsszel nem sajnálja a pénzt. Ez pedig a propaganda.

Az elmúlt hónapokban szinte minden felhasználó találkozhatott már azokkal, a Brüsszel által finanszírozott kisfilmekkel, amelyekben megpróbálják elmagyarázni, hogy mi mindent tesznek a járvány megfékezése érdekében.

A több millió forintos hirdetésekben Brüsszel többek között a momentumos Cseh Katalinnal készült reklámfilmet finanszírozott, amelyben azt állítják, hogy a brüsszeli politikusnő orvosnak állt. A politikus azóta is online interjúkat készít brüsszeli társaival. A propagandafilmet Brüsszelből is megtolták megközelítőleg 600 ezer forinttal.

Fotó: Tűzfalcsoport

Ezen túlmenően arra sem sajnálták a pénzt, hogy elmagyarázzák, a globális kihívás, globális választ vár (ez a klímavédelmi ügyekből lehet ismerős, ott próbálták meg először lenyomni az emberek torkán, hogy a nemzetállamok teljesen fölöslegesek, és csak Brüsszelből lehet megoldani a Tisza szennyezésének a felszámolását, vagy éppen a pilisi tájvédelem problémáit), magyarán megpróbálják azt a politikai narratívát hirdetni, hogy szükség van rájuk, holott a gyakorlat pont az ellenkezőjét támasztja alá.

Persze olyan reklámmal is találkozhattunk, amelyben arról számoltak be, hogy több millió eurót adunk Afrikának, Ázsiának vagy a Karib-térségnek, és más, nem Európai régióknak a koronavírus elleni harchoz.

Fotó: Tűzfalcsoport

Ha megnézzük ezeknek a hirdetéseknek a költségeit, akkor megállapíthatjuk, hogy a magyar piacon az Európai Unió az egyik legnagyobb olyan entitás, amely pénzt költ a propagandára, miközben a tagállamoknak nyújtandó valós segítségnyújtásról egyáltalán nem beszélnek.

Csak az elmúlt hónapokban megközelítőleg 3,5 millió forintot költöttek a momentumos Cseh Katalin promózására, és a saját létjogosultságuk megindoklására. Ha nagyobb időintervallumot veszünk, akkor a Facebook adatai szerint az Európai Parlament brüsszeli központjából eddig 34 millió forint ment el propagandára. Csak Magyarországon. Megközelítőleg ennyi pénzért hirdetnek a környező országokban is. Hasonlóan irreleváns tartalmakat.

A Facebookon futó hirdetésékből kiderül, hogy Brüsszel megvédi az Európai Unió polgárait, de azt is próbálják sulykolni, hogy az EU minden fronton küzd a koronavírus-járvány okozta válság ellen. Az egyik legtöbbet hirdetett cikkükben összeszedték, hogy melyik az a „Tíz dolog, amit az EU tesz a koronavírus-járvány elleni küzdelemben.

A teljes cikk IDE KATTINTVA olvasható el.

 

Frissítés az Európai Parlament Kommunikációs Főigazgatóságától

Annak érdekében, hogy az Európai Parlament tájékoztassa a polgárokat az Európai Unió Covid-19 vírus elleni fellépéséről, továbbá a polgári felelősségvállalás fontosságáról, az Európai Parlament a #Europeansagainstcovid19 hashtag köré összegyűjtötte kommunikációs és információs tevékenységét.

Az Európai Parlament a #EuropeansAgainstCovid témájú közösségi médiabejegyzések támogatásával ugyanúgy jár el, mint az Európai Parlament tevékenységeit magyarázó többi bejegyzéssel.

- A Kommunikációs Főigazgatóság különféle olyan „kommunikációs termékeket” állít elő, melyek a Covid-19 vírus kitörésének Unió által történő kezelésére összpontosítanak. Ezek a „termékek” erősíteni szeretnék az állampolgári felelősségvállalást is, és ezeket mintegy összekapcsolja a # EuropeansAgainstCovid19. Mint általában, annak érdekében, hogy jobban eljusson az üzenet azokhoz, akiket még nem foglalkoztat az EP munkája, az Európai Parlament a központi médiumain keresztül promótálja ezeket a termékeket a közösségi médiában (például Facebook posztokban, közösségi média-hirdetésekben, a Facebookon, Instagramon, Twitteren és a Messengeren).

A cikkben említett számok torz képet adnak a valóságról, mivel sokkal szélesebb időkeretet fednek le, mint a cikkbe említett COVID válság – ezek az adatok egész évre vonatkoznak, és a 2019-es európai választások előtti időszakot is felölelik.

A 34 milliós összeg említése:

- ez az összeg magyar forintra vonatkozik – Euróban kifejezve ez 96 029 EUR

- az összeg egy egész évre vonatkozik (2019 március-2020 április)

- ennélfogva bennefoglaltatnak azok a tevékenységek is, melyek az Európai Parlament intézmény, figyelemfelhívó kampányára vonatkoztak az európai választások kapcsán

- mindez könnyedén ellenőrizhető itt: LINK

Cseh Katalin / 3 millió euró említése:

- ez nem az Európai Parlament oldala

- szintén 2019 márciusa óta tartó periódusra vonatkozik

- itt ellenőrizhető: LINK

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.