Sok múlott a szülőkön a digitális tanulás idején

Augusztusban a szokásosnál több felzárkóztató programot szerveznek az iskolák, az új tanévet pedig a lemaradók hiányosságainak pótlásával kezdik – mondták a HiperSuli programban részt vevő pedagógusok a digitális oktatás tapasztalatait összegző sajtótájékoztatón. A karanténoktatást értékelő tanárok mind egyetértettek abban, hogy a diákok teljesítményében óriási szerepe volt a szülők hozzáállásának.

Csókás Adrienn
2020. 06. 16. 17:54
Nyíregyháza, 2020. április 15. Egy nyíregyházi anyuka segít harmadik osztályos gyermekének az iskolai feladatok követésében, mellettük két óvodás gyermeke játszik otthonukban a tavaszi szünet utáni elsõ tanítási napon, 2020. április 15-én. A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében országszerte a tanulók nem járnak iskolába, otthon tanulnak digitális tanrend szerint. MTI/Balázs Attila Fotó: Balázs Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Online sajtótájékoztatón számoltak be kedden a digitális oktatás tapasztalatairól a HiperSuli program tanárai. Mint ismert, ez a program a Telenor Zrt. kezdeményezésére és támogatásával indult, keretében tableteket, internet-hozzáférést, digitális tananyagot és egyéb támogatást biztosítanak a bekapcsolódó iskoláknak.

Varga Krisztina, a zsombói Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola felső tagozatos tanára arról beszélt: diákjaik gyorsan alkalmazkodtak a rendkívüli helyzethez, a pedagógusok dolgát pedig nagyban megkönnyítette, hogy a tanulók jól ismerték az online oktatás során alkalmazott felületek többségét. – Hamar rájöttünk, hogy az otthoni tanulás idején a szokásosnál sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk a gyerekek lelkivilágára, a korábbinál jóval több időt kell szánnunk arra, hogy a diákok hogyléte felől érdeklődjünk, beszélgessünk velük arról, ki hogyan boldogul. Kiderült az is, hogy meglepően sokaknak hiányzott a tanári motiváció – fogalmazott a pedagógus, hozzátéve: a Google tanteremben közzétett tananyagokat a nyár folyamán is elérhetővé teszik a diákok számára, hogy gyakorolhasson, aki eddig esetleg nem tudta tartani a lépést. Emellett augusztusban szülői találkozókat és több felzárkóztató foglalkoztatást is szerveznek, mert a digitális munkarendben nem mindenki haladt egyformán.

Medvegy János, a hódmezővásárhelyi Németh László Gimnázium, Általános Iskola tanára arról beszélt, hogy az online munkarendben maguk a pedagógusok is sokat tanulhattak a differenciált oktatás fontosságáról, mivel személyes jelenlét nélkül még inkább megmutatkozott, hogy nem lehet minden diákkal egyforma ütemben, ugyanoda eljutni. A pedagógus szerint óriási szerep hárult a szülőkre is, és nagyon meglátszódott a gyerekek teljesítményén, hogy kinek mennyit tudott otthon segíteni a család. – Sokat kell dolgoznunk azon, hogy az iskolában folyó munkába minél inkább be tudjuk vonni a szülőket. Nem elég, ha két havonta páran bejönnek fogadóórára, ennél sokkal aktívabb kommunikációra van szükség. Ezt szolgálja a mi iskolánkban már bevezetett kettős rendszer, vagyis hogy van egy szülők számára is elérhető nyílt felület, ahol közzéteszünk minden tanulnivalót, hogy jobban ráláthassanak a gyerekek munkájára – hangsúlyozta a történelemtanár.

Lászlóné Durecz Andrea, a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskola alsó tagozatos tanítója a legkisebbek kihívásairól beszélt. Mint mondta, az első osztályosok kimondottan sok kreatív, tevékenykedtető feladatot kaptak, olyasmit, amihez nem kell a számítógép előtt ülni, emellett nagyban támaszkodtak a papíralapú tankönyvekre is. Hozzátette: mivel ez a korosztály még nem tud olvasni és önállóan dolgozni, hangsúlyosan be kellett vonni a szülőket is, de nagy különbségeket tapasztaltak, mivel nem mindenki tudott munka mellett egyformán foglalkozni a gyerekkel.

A HiperSuli tanárai egy úgynevezett TudásPakkot is összeállítottak, amelyben szülőknek és tanároknak fogalmaztak meg ajánlásokat, egyebek mellett a nyári szünet hasznos eltöltéséről vagy a következő tanévre való felkészülésről. A javaslatcsomag a program honlapján érhető el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.