– A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács (NBT) létrehozása a saját ötlete volt, amelynek egyedi bűnmegelőzési és áldozatvédelmi iskolai programja sikeres, és azokba egyre több oktatási intézmény kapcsolódik be – mondta a Magyar Nemzetnek Hatala József nyugalmazott rendőr altábornagy, az NBT elnöke. Kiemelte: a szeptemberben induló tanévben tovább folytatják a munkát, a kisebb gyermekek számára a tanmesék, interaktív játékok a bűnmegelőzési oktatás részét képezik, a tíz év felettiek esetében a sportra, a művészetekre helyezik a hangsúlyt.
Az NBT által a harmadik éve szervezett Jövő iskolája projekten belül olyan programokat kínálnak a diákoknak, amely felkelti az érdeklődésüket, leköti az energiájukat és a szabályok betartására neveli őket. – Kézzelfogható, valódi alternatívát kaptak a programban részt vevő diákok, akik esetében kiemelten fontos, hogy szabadidejükben ne a bűn felé vezető úton induljanak el egy rossz döntés következtében – ismertette lapunkkal a program célját Hatala.

Az NBT egy szegedi és egy budapesti tanintézményben mutatta be elsőként a Jövő iskolája projektet, amely azóta országos méretűvé bővült. Első lépésként a délutáni szabadidős tevékenységek helyszíneinek és választható programjainak a bővítése volt a cél. Az iskolák olyan új képzéseket nyújtanak a tanulóknak, amellyel hozzájárulhatnak a bűnelkövetés, illetve az áldozattá válás esélyének csökkentéséhez. Az eddiginél is gyakrabban, aktívabban és tartalmasabban vonják be a szabadidős iskolai programokba a szülőket, erősítve ezzel a család szerepét a bűnmegelőzésben. A projekt egyrészt a sportot, a szabadidős tevékenységeket, a közösségi, játékos élményeket, másrészt a képzőművészetet és a kreativitást kapcsolja össze, valamint hatékony kommunikációs eszközöket biztosítanak a tanár–diák, tanár–szülő, szülő–szülő kapcsolatokban is.
Kiemelt cél, hogy a programban részt vevő gyermek sikert érjen el, ami további motivációt nyújt. Az egyik legnépszerűbb képzőművészeti program a bal agyféltekés rajzolás, majd annak magasabb fokozata, a festés, ami nagyon sok diákot leköt. A sport nemcsak a sikert, hanem a közösséget, a kihívásokat, az összetartozás élményét is megadhatja, a testnevelőknek pedig külön képzést tartottak ennek pszichológiai eszközeiről. A legnépszerűbb sportprogramok a 24 órás vetélkedők, azon belül is az asztalitenisz-versenyek.