A kormány harminc darab vadonatúj autóbusszal támogatja Budapest és az agglomeráció közlekedését, s vidéken is ugyanennyi – szintén száz százalékban a kabinet által finanszírozott – korszerű s a modern környezetvédelmi szempontoknak is megfelelő, alacsony padlós jármű áll majd forgalomba
– jelentette be Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár egy keddi sajtótájékoztatón. Szavai szerint a harminc Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz közül 27 már Budapesten van, s október végéig érkezik meg a fennmaradó három jármű. A kormány – folytatta – összesen hatmilliárd forintot biztosított a hatvan busz beszerzésére a Volán csoportnak.
Az új buszok mind akadálymentesítettek, légkondicionáltak, továbbá fedélzeti és utastájékoztató képernyővel és utasszámlálóval is fel vannak szerelve.
A hathengeres, 360 lóerős dízelmotorok pedig a legmagasabb környezetvédelmi követelményeket támasztó Euro 6D normáinak is megfelelnek – sorolta Fürjes Balázs, hozzátéve: számottevő a magyar hozzáadott érték is, hiszen a biztonsági és diagnosztikai rendszereket, valamint a zárt vezetőfülkét Debrecenben, a magyar szállítónál építették be a buszokba.
Az államtitkár ismertette: az új buszok a 84-es, a 89-es, a 94-es, valamint a 169-es számú járatok vonalán közlekednek majd, s a csepeli, rákosmentei, pestszentlőrinci és pestszentimrei utasok szállítása mellett kiszolgálják Pécel, Gyál és Szigetszentmiklós agglomerációs vonalait is. Így hetente összesen négyszázezer utasnak teszik kényelmesebbé és gyorsabbá az utazást.
A kormány célja Budapest lakosság- és felhasználóbarátabbá tétele, s az új járművek forgalomba állítása is azt szolgálja, hogy a fővárosiak gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással érjenek el a céljukhoz, kevesebb időt töltsenek dugóban, és tisztább legyen Budapest levegője
– fejtette ki az államtitkár. Szavai szerint az említett célok által kijelölt úton haladva, a főváros vezetésével együttműködve folyamatosan javítani kell a tömegközlekedés színvonalát, aminek részeként meg kell építeni a hiányzó körúti elemeket, a hiányzó városszéli északi és déli hidat, amelyek elkerülhetővé teszik a belvárost, így tehermentesítik azt.
Továbbá a fővárossal közösen végre valahára meg kell építeni a külső csomópontokban azt a P+R parkolóhálózatot, amely lehetővé teszi, hogy az emberek letegyék az autóikat, és átszálljanak a javuló közösségi közlekedésre – fogalmazott Fürjes Balázs. Hangsúlyozta: az új buszok is megerősítik azt a tényt, hogy Budapest nem csak a belvárosból áll.
A kormány azt vallja, hogy Budapest minden polgára, lakója, kerülete és városrésze egyenrangú. A külső kerületek és az agglomeráció lakóit is megilleti a jó közlekedés.
Sőt, valójában a belváros közlekedési problémáit is csak a belvároson kívül lehet megoldani. Békeidőben – vagyis Covid-mentes időkben – Budapest legnagyobb közlekedési kihívása, hogy naponta egymillióan érkeznek autóval a külső kerületekből és az agglomerációból a belső területekre. Ebből fakad minden nehézség: a dugók, a parkolási probléma, a környezetszennyezés. Budapest közlekedése akkor lesz jobb, és akkor lesz környezetbarátabb a város, ha lehetővé tesszük, hogy minél nagyobb számban önként válasszák a javuló közösségi közlekedést Budapest belső és külső területein – fejtette ki Fürjes Balázs.