Mélyen cinikus, a tényekre fittyet hányó közleménnyel állt elő a fővárosi buszmutyi kamucége, a BKV buszbérlési tenderén nyertesként kihozott CR-Facilities.
Az offshore hátterű társaság szerint ugyanis „jóhiszeműen és kellő gondossággal jártak el” a pályázat beadásakor, és mindenben eleget tettek a kiíró követelményeinek. A távirati irodának eljuttatott szombati közleményükben azt is bizonygatják, hogy a CR-Facilities nem egy „fiktív” cég, hanem törvényesen bejegyzett gazdasági társaság, és „valamennyi közvetlen tulajdonosa Magyarországon szintén jogszerűen működik”.

A Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozó cég komolytalan szakmai ajánlata miatt kitört botrányt azt állítva is csillapítani igyekeztek, hogy a hat buszra szóló 12 hónapos bérleti szerződés díjbevétele 85,7 millió forint volt, amely több mint hétmillió forinttal kedvezőbb a második helyezett ajánlatánál. Még azzal is mentegetőztek, hogy a CR-Facilities által „megvásárolt és 90 százalékban kifizetett” buszok leszállítását a nemzetközi eladójuk jogellenesen megtagadta, így a szerződés teljesítése ellehetetlenült. Erről állítólag késedelem nélkül értesítették a pályázat kiíróját, és meghiúsulási kötbért fizettek.
Mindez gyakorlatilag semmit nem válaszol meg azokból a kérdésekből, amelyek azzal kapcsolatban merültek fel, hogy olyan offshore hátterű kamucéggel kötött szerződést a BKV október 30-án, amely a pályázat kiírásakor még nem is létezett,
s mindössze hét nappal az ajánlattételi idő lejárta előtt jegyezték be. Továbbá nem rendelkezik autóbusz-tárolásra alkalmas telephellyel, és egyetlen alkalmazottja van. Nem is beszélve a szakmai ajánlatáról, amelynek gyakorlatilag egyetlen érvényes pontja sincs. De rendkívül etikátlanul viselkedtek a versenytársukkal szemben is, a tenderen második helyre szorult Truck-Trailer and Parts Haszongépjármű és Alkatrész Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel (TT&P) is. A székesfehérvári székhelyű vállalat ügyvezető igazgatója a Hír TV Informátor című műsorában a nyilvánosság elé állt, és megerősítette korábbi értesülésünket arról, hogy a CR-Facilities a TT&P egyik buszát használta fel a szakmai ajánlatában, ráadásul úgy, hogy még a jármű rendszámát sem takarták ki.
– A CR-Facilities céggel soha nem voltunk kapcsolatban, azt sem tudjuk igazából, hogy kik azok, akik mozgatják ezt a céget. Megkeresést nem kaptunk, de ha kapnánk is, mi nem szeretnénk ezeket a buszokat értékesíteni az idézőjelben nyertes pályázó részére – jelentette ki Kósa József.
A fehérvári cég vitarendezési kérelmet nyújtott be, miután betekintést kaptak a CR-Facilities pályázatába, amelyből az is kiderült, hogy a nyertes cég szakmai ajánlatában két olyan buszalvázszámot is feltüntettek, amelyek nem léteznek az európai adatbázisban. Referenciaként pedig egy másik, svájci cég számára kiállított ajánlást mutattak be.