A kormány építi meg a kerékpárutat, ami mögül Karácsony kihátrált

Tizennégy milliárd forintot szán a dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút megvalósítására a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz forrásaiból a Miniszterelnökség. Így „vérezteti ki” a kormány Budapestet – írta bejegyzésében Schneller Domonkos helyettes államtitkár.

2021. 03. 10. 19:30
Schneller Domonkos és Borbély Lénárd helyszínbejárást tartottak. Fotó: ODPICTURES ART STUDIO | HUNGARY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint

egy több mint tíz kilométer hosszú vonalas, azaz keskeny, de hosszú, zöld parkot hoznának létre

az évtizedek óta használaton kívüli „nagy Burma” iparvágány helyén – írta közösségi oldalán Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára.

A projekt tartalmazza a régóta várt gyalogos- és kerékpároshidat Csepel és a Molnár-sziget között, így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot az áthaladó forgalom számára – olvasható a bejegyzésben. A helyettes államtitkár úgy fogalmazott: Budapest nem ér véget a Nagykörútnál. Na, hát így „vonja el” a kormány az EU-s forrásokat Budapesttől, így „vérezteti ki” a fővárost – erre egyébként korábban is felhívta a figyelmet.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=254779592798442&id=110351290574607

Schneller Domonkos emlékeztetett: a kerékpáros fejlesztés még 2016-ban indult el a fővárosi, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként.

A beruházást a városháza új vezetése 2020 júniusában leállította.

Mivel azonban mind a három érintett kerületi önkormányzat, azaz Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület egyaránt képviselő-testületi határozatot fogadott el, amelyben a városháza kihátrálása ellenére is fontosnak és szükségesnek tartja ezt a beruházást, az európai uniós források tervezésekor sikerült a megvalósításához szükséges pénzt betervezni – árulta el a helyettes-államtitkár.

A dél-budapesti kerékpárút tervezett nyomvonala
Fotó: Budapest Fejlesztési Központ

A Budapest Fejlesztési Központ is kiadott egy közleményt a projekt ügyében:

„A zöldfolyosó és kerékpárút 23 kilométer hosszúságú összefüggő, a környező kerületekhez és településrészekhez közvetlen kerékpáros összeköttetést teremt és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent sok tízezer budapestinek”

– írták.

A Dél-pesti kerékpárosbarát fejlesztések elnevezésű projekt 2016-ban vissza nem térítendő uniós forrást nyert el, de a fővárosi önkormányzat elállt a megvalósításától. A Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút projekt az előbbi fejlesztést egészítené ki egy évtizedek óta felhagyott vasúti mellékvonal elhanyagolt területének revitalizációjával,

a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas zöldfolyosó kialakításával

– olvasható a közleményben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.